جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ظرفیتی ویژه برای معرفی آیین‌های بومی است
جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ظرفیتی ویژه برای معرفی آیین‌های بومی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را ظرفیتی ویژه برای معرفی آیین‌های بومی شمال غرب عنوان کرد.

علیرضا بایرام زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران از جمله جشنواره‌های پرمخاطب کشور است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور در منطقه ارسباران است.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در راستای توسعه گردشگری منطقه، گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی استان، نقش مهمی در جذب گردشگران حوزه تخصصی هنر و تئاتر دارد و علاوه بر معرفی منطقه، با اجرای آیین‌های سنتی، فرهنگ بومی را به ‌صورت ویژه معرفی می‌کند.

بایرام زاده ضمن تقدیر و تشکر از حامیان و تلاشگران حوزه‌های فرهنگ و هنر اهر از حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از این رویداد مهم خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را در تقویم رویدادهای ملی میراث فرهنگی به ثبت برسانیم.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیز با اعلام اینکه تاکنون ۱۹۶ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، از استقبال بی نظیر هنرمندان از این رویداد هنری خبر داد.

عباس خلیفه لو گفت: آثار برگزیده برای داوری به زودی اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آبان ماه جاری در منطقه زیبای ارسباران (قره داغ) برگزار می شود.