جانمایی ۳.۵ میلیون هکتار از اراضی دولتی آذربایجان‌شرقی
جانمایی ۳.۵ میلیون هکتار از اراضی دولتی آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون در راستای اجرای قانون حدنگار(کاداستر) حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی و ملی در این استان جانمایی و تثبیت شده است.

موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی در دستگاه قضائی، اظهار داشت: برای حفظ حقوق عمومی و بیت المال همه مکلف هستند و در این رابطه اجازه نمی دهیم افرادی به اراضی ملی و دولتی تعرض کرده و آن را چپاول کنند.

وی تنها راه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی را اجرای دقیق و کامل قانون جامع حدنگار اعلام و اضافه کرد: در این خصوص همه دستگاه های مرتبط مکلف به اجرای این قانون هستند و دادگستری آذربایجان شرقی در این رابطه چندین نشست تخصصی با دستگاه های اجرایی برگزار کرده است.

خلیل اللهی با بیان اینکه دستگاه قضایی با تمام توان از اجرای این قانون حمایت می کند، افزود: به منظور اجرای دقیق و درست قانون جامع حدنگار جانمایی و تثبیت اراضی ملی و دولتی در اولویت اقدامات دادگساتری استان قرار گرفته است.

به گفته وی تاکنون ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۰۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان شرقی توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری جانمایی و تثبیت شده است که رقم خوبی به شمار می رود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع کل آمار اراضی تثبیت شده استان،  یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۳۰۹ هکتار نیز از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذر ماه جانمایی و تثبیت شده است.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه در همه حال حقوق بیت المال، دولت و اشخاص باید حفظ شود، یادآور شد: در این خصوص دستگاه قضایی بر اجرای قانون حدنگار جدی بوده و به موارد ترک فعل از سوی دستگاه های اجرایی ورود خواهد شد.

وی گفت: برای مبارزه با پدیده زمین خواری، حذف دلال بازی و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی بهترین راه کار اجرای قانون جامع حدنگاری است.

۴۰۰ نفر از کارکنان دادگستری آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: همچنین تاکنون تعداد ۴۰۰ نفر از کارکنان این مجموعه به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما خدمات این نهاد هیچ گونه وقفه ای نداشته است.

خلیل اللهی افزود: متاسفانه طی ماه های اخیر و از زمان شیوع ویروس کرونا تعداد ۶ نفر همکاران قضائی آذربایجان شرقی نیز  در راه خدمت به مردم جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر تکریم ارباب ‌رجوع، اظهار داشت: ما در هر حال مکلف به حفظ کرامت ارباب‌ رجوع هستیم ولو اینکه متهم باشد و از جمله مصادیق تکریم ارباب رجوع، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به مجموعه قضایی است.

خلیل اللهی ادامه داد: زمانی که ارباب رجوع به دستگاه قضایی مراجعه می کند باید به کار او با جدیت و تلاش رسیدگی شود که تمامی کارکنان اداری و قضائی دادگستری آذربایجان شرقی در این مسیر حرکت می کنند.

وی با اشاره به وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، اضافه کرد: با توجه به این مساله، مشکلات پیش آمده مانعی برای انجام وظیفه و خدمت به مردم نبوده و رسیدگی به پرونده ها با جدیت بررسی و رسیدگی می شود.