تکمیل پارک موزه دفاع مقدس تبریز نیازمند همکاری شهرداری است
تکمیل پارک موزه دفاع مقدس تبریز نیازمند همکاری شهرداری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل بنیاد حقظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: تکمیل و بهره برداری کامل از پارک موزه دفاع مقدس تبریز نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری است.

سردار اصغر عباسقلی زاده روز یکشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: این پارک موزه ۲۶ سال قبل کلنگ زنی شد و با وجود انجام کارهای مختلف و عملیات اجرایی و عمرانی انجام شده، اما متاسفانه تاکنون به اتمام نرسیده است.

وی اظهار داشت: اتمام پارک موزه دفاع مقدس تبریز هم در زمینه گردشگری و هم برای قدردانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نیز انتقال و معرفی فرهنگ عالی دفاع مقدس به نسل های آینده و جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است چون لازم است نسل امروز را با فداکاری های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

عباسقلی زاده ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مختلف به خصوص شهرداری تبریز با بهره برداری از این پارک موزه، بتوان قدردان زحمات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با قدردانی از  فعالیت های شهرداری و شورای شهر تبریز در پارک موزه دفاع مقدس نیز مراسم های مربوط به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امیدواریم ‌ما نیز بتوانیم‌ در سایه هدایت های رهبر انقلاب ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل باشیم.

عباسقلی زاده ادامه داد: امروز در دنیای پر آشوب و به ویژه منطقه پرتلاطم غرب آسیا، کشور سربلند ایران اسلامی ساحل امنی است که در دنیا جزو کشور های امن به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اگر یک کشور به تنهایی توانست در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب با صدام بجنگد، در سایه آموزه‌های عاشورا، هدایت های امام راحل و فداکاری های رزمندگان و خانواده شهدا است که امیدواریم امروز نیز بتوانیم به تمامی مشکلات موجود کشور غلبه کنیم.

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس در راستای ماندگاری ایثار رزمندگان و فرهنگ شهادت که جوانان تبریز و آذربایجان در خط مقدم آن بودند، تکمیل خواهد شد، گفت: با وجود اینکه در جبهه نبرد سپاه عاشورا نقش پررنگی داشته است اما ما موزه‌ای در خور شان نداریم.

ایرج شهین‌باهر افزود: امیدوارم اعضای شورای شهر پیش بینی بودجه لازم برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در سال آینده را داشته باشند تا یک بار برای همیشه این موزه را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی آسایش و آرامش امروز کشور را مدیون ایثار رزمندگان اسلام دانست و ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، دانشگاهی بوده که خروجی آن فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهین باهر با تاکید بر لزوم نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید، گفت: امروز باید به جوانان کشور اعتماد کنیم و این همان امری است که مقام رهبری در تبیین گام دوم انقلاب فرموده بودند: «امروز راهکار حل مشکلات، اعتماد به جوانان است.