تشریح مبانی ولایت فقیه باید برای نوجوانان
تشریح مبانی ولایت فقیه باید برای نوجوانان

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و انواع هجمه‌های استکبار به ستون خیمه نظام، مبانی اصل ولایت فقیه باید برای نوجوانان تشریح شود.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی روز پنجشنبه در همایش روحانیون و فرماندهان پایگاه های حوزه امام رضا (ع) سپاه غدیر تبریز،  فلسفه وجودی بسیج را تربیت نسل جوان و عبد صالح دانست و افزود: امرو به شدت نیازمند تشریح مبانی ولایت فقیه به نوجوانان بسیجی هستیم تا از همین سنین پایین، ولی فقیه زمان خود را بشناسند و در اطاعت و فرمانبری وی کوتاهی نکنند.

وی اظهار داشت: تمامی نهادها و ارگان های فرهنگی و عقیدتی از جمله بسیج باید در جذب حداکثری جوانان همت داشته باشند چرا که حضور نوجوانان و جوانان در مساجد، زینت افزای این مکان الهی و مقدس خواهد بود و کشور برای داشتن در تراز اقنلاب اسلامی باید آماده شود.

نجفقلی زاده سرایی اضافه کرد: کسی که وقت خود را برای تربیت نسل جوان و نوجوان انقلابی صرف و بدون هیچ چشم داشتی برنامه‌های مختلف فرهنگی و عقیدتی و سیاسی را اجرا می کند کاری بسیار ارزشمند انجام داده و مصداق یک حرکت جهادی است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ویژگی های شخصیتی وی، گفت: شاخصه‌های تعبد، اخلاص، تکلیف‌گرایی و روحیه جهادی این شهید موجب شد که در مبارزه با اسراییل غاصب و آمریکای جهانخوار پیروز میدان باشد و سردار دل ها لقب بگیرد.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه غدیر تبریز نیز در این همایش با اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت کشور نیازمند حضور پررنگ در صحنه‌ها هستیم، گفت: از آنجائیکه دشمن به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دست‌درازی می‌کند، باید با جان‌ مایه‌های حیانی و پیروی از فرمایشات فرماندهی کل قوا دشمن را زمین‌گیر کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم علی طالعی با اشاره به اقدام مشترک روحانیون و فرماندهان در برنامه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج، اظهار داشت: ابعاد جهاد اکبر  وسیع و گسترده است و هر عرصه‌ای ابزار خاص خود را می‌طلبد یعنی اگر دشمن درصدد ضربه زدن به اقتصاد ملت باشد باید در این عرصه با تکیه بر توانمندی‌های درون نظام،  خوداتکایی و سیاست های استقلال اقتصادی را به اجرا بگذاریم. اما در حوزه علم، سیاست، فرهنگ و ابعاد نظامی، با ابزارهای خاص خود آن عرصه باید به خنثی‌سازی طرح‌های دشمن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برای بیمه کردن جوانان در مساجد و پایگاه‌ها در مقابله با حرکت‌های خزنده دشمنان داخلی و خارجی در قالب انحطاط فکری و فرهنگی و  تفکرات التقاطی باید با تمسک به قرآن و اهل‌بیت و آشنایی با منویات امامین انقلاب برای مقابله با تمهیدات دشمن رفت.