تراکتور – نفت مسجدسلیمان؛ جدال برای سهمیه آسیایی و فینال
تراکتور – نفت مسجدسلیمان؛ جدال برای سهمیه آسیایی و فینال

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-اولین دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل 99-98 امروز بین دو تیم تراکتور و نفت مسجدسلیمان از ساعت 19:30 در ورزشگاه بزرگ یادگار امام تبریزآغاز می‌شود.

دیدار حساس اولین بازی نیمه نهایی جام حذفی کشور امروز در شرایطی بین دو تیم خوزستانی و آذربایجانی آغاز می شود که هر دو تیم برای صعود به فینال و گرفتن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا تلاش خواهند کرد.
تراکتور در لیگ برتر با جذب بهترین¬های ایران و حتی جهان نتوانست با حضور سه سرمربی مقامی بالاتر از چهارمی به دست آورد و با باخت به فولاد در آخرین بازی لیگ برتر سهمیه نصف و نیمه آسیایی را هم به اما و اگر سپرد تا بازهم در لبه تیغ قرار بگیرد.
عدم ثبات و نداشتن مدیریت قوی و نظارت وهمچنین حضور بازیکنان پا به سن گذاشته اسم و رسم دار و مدعی مربی گری در تیم و نداشتن تاکتیک¬های متنوع برای رسیدن به گل و یا فراری دادن بی دلیل و نامعلوم بازیکنان خوب خارجی و خیلی مشکلات دیگر، باعث شد تا تیمی که در اول فصل الحق و الانصاف شایسته قهرمانی بود و به قولی از لحاظ امکانات بدون رقیب بود تبدیل به تیمی معمولی شود.حال در آینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت و امروز به بهانه حساس ترین بازی فصل تراکتور در جام حذفی صعود به فینال و اهمیت قهرمانی در این جام می¬پردازیم.
مسابقه‌ای حساس برای معرفی اولین فینالیست جام حذفی، مسابقه‌ای که بسیاری از کارشناسان شانس برد تراکتور تبریز را ۹۰ درصد می‌دانند اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست بخصوص مسابقات جام حذفی که شرایطش خاص‌تر هم هست. اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تیم شود. همچنین تاکتیک¬های نخ نما شده دهه شصتی تیم تحت هدایت مهدی تارتاراز جمله عدم تمرین و یا مصاحبه-های گوناگون مبنی برحاضر نشدن مقابل حریف و مسائل مالی و غیره همه و همه برای فریب دادن افکار تمامی عوامل باشگاه تراکتور می¬باشد و چه بسا تیم تارتار از مدت ها قبل برای این بازی برنامه¬ها و تمرینات خاصی تدارک دیده¬ است و برنده دانستن تراکتوری¬ها قبل از بازی جنایت و حماقت بزرگی است که عوامل باشگاه تراکتور از تدارکات گرفته تا مدیریت و بازیکنان نباید مرتکب شده و خدای ناکرده با حذف در تبریز باعث رنجش دوباره هواداران شوند.
تراکتور لیگ برتر را با رتبه چهارمی به پایان رساند و نفت مسجدسلیمان هم روی پله هشتم جدول لیگ ایستاد. البته تراکتور با ۳۱ گل زده در لیگ برتر خط حمله‌ای قدرتمند‌تر از نفت دارد اما جالب است که شاگردان تارتار یک گل کمتر از تراکتور در لیگ خورده‌اند و فقط ۲۲ گل دریافت کرده‌اند. نفت مسجدسلیمان با ۱۷ تساوی رکوردار مساوی در لیگ برتر است البته این بازی مساوی ندارد ولی ممکن است کار به ۱۲۰ دقیقه وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشد.
قرمزپوشان تبریزی خیلی دوست دارند در جام حذفی قهرمان شوند تا یک جام را در این فصل سخت به هواداران‌شان تقدیم کنند و این امر در مرحله اول با شکست دادن تیم تارتار در تبریز میسر خواهد شد و در غیر این صورت باید در بازی فینال دعا کنیم تا یکی از دو رقیبان آبی و قرمز تراکتور قهرمان شوند تا تراکتور سهمیه آسیایی آن هم از نوع پلی آف را بگیرد.
تراکتور تا رسیدن به نیمه‌نهایی با هیچ تیم لیگ برتری دیدار نکرده و نفت مسجدسلیمان اولین حریف لیگ برتری‌شان محسوب می شود با این حال حریفان قرمزپوشان تبریز سخت و چغر بودند. تراکتور ابتدا پاس همدان را ۲ بر یک شکست داد. در مرحله بعدی با تیم دسته اولی نود ارومیه روبه رو شد که بعد از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. سومین مسابقه تراکتور هم مقابل تیم مس کرمان بود که قرمزپوشان تبریزی ۴ بر یک به پیروزی رسیدند.
نفت مسجدسلیمان اما سه تیم لیگ برتری را حذف کرد و اکنون به مصاف تراکتور آماده است. نفتی‌ها ابتدا گل‌گهرسیرجان را یک بر صفر شکست دادند، سپس شهرخودرو مشهد را هم با یک گل مغلوب کردند و در آخر هم تیم شاهین شهرداری بوشهر را ۳ بر ۲ بردند.
الهامی در بازی¬های اخیر به ویژه در بازی با فولاد با بازی دادن همزمان و صد البته از اول بازی به دژاگه و شجاعی اشتباه بزرگی مرتکب می¬شود چراکه هم این دو بازیکن مسن را خسته می¬کند و هم بازی این دو به نوعی در تاکتیک¬های تیم تداخل ایجاد می کنند و از طرفی نداشتن انگیزه کافی برای حاج صفی عملا تیم را دچار نوعی سردرگمی کرده است و باید استفاده از این سه نفر را با خردجمعی حل نمایند تا بلکه با پیروزی در این بازی و حضور در فینال موجبات قهرمانی تراکتور فراهم آید.
نکته مهم دیگر این است که بازیکنان تراکتور نباید به راحتی از داور بازی کارت بگیرند چراکه در صورت صعود به فینال با یکی از تیم¬های سرخ آبی تهران دیدار خواهند کرد و نباید بهانه های الکی به داور بازی بدهند تا با احتمال دادن کارت¬های بی¬مورد از بازی فینال محروم شوند و در این بازی تراکتور  محرومی ندارد ولی حریف مقابل دو بازیکن خود به نام¬های الجبوری و صادقی را نخواهد داشت.
این مسابقه با سوت کوپال ناظمی و با کمک محمدرضا منصوری و آرمان اسعدی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز می¬شود و کمک داوران اضافی این بازی و همچنین داور چهارم و ناظر داوری به ترتیب رضا عادل، کمیل غلامی، سعاد وفاپیشه، فریدون اصفهانیان هستند.

  • نویسنده : وحيد ارضي: