تدوین شیوه‌نامه اجرایی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری
تدوین شیوه‌نامه اجرایی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، در بازدید از اداره گردشگری این سازمان بر لزوم تدوین شیوه‌نامه اجرایی اداره گردشگری این سازمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، امیر نصیربیگی در این دیدار افزود: در حوزه گردشگری شهرداری تبریز به دلیل نبود ساختار مدون از سوی سایر واحدهای شهرداری با برخورد سلیقه‌ای مواجه هستیم و برای حل و فصل این موضوع باید این شیوه‌نامه تهیه شود و پس از تصویب در هیئت مدیره سازمان در قالب سند رسمی ارائه شود.

وی ادامه داد: این مجموعه تاکنون با وجود امکانات و زیرساخت‌های محدود توانسته به خوبی ظاهر شود اما باید سعی کرد با برنامه‌محور بودن، این صنعت سودآور را توسعه دهیم و به نقطه پایدار در این صنعت برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل با دستگاه‌های متولی این حوزه افزود: تعامل با سایر نهادهای متولی و مرتبط مانند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مانع از موازی‌کاری شده و سبب می‌شود در راستای اهداف متعالی مجموعه با همه قدرت پیش برویم.

در این جلسه سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز گفت: ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم جایگاه صنعت گردشگری در تبریز را ارتقا دهیم.

محمدرضا عیوضی افزود: ما می‌توانیم با همکاری هنرمندان صنایع دستی در پارک‌های پرتردد بازارچه‌های صنایع دستی راه اندازی کنیم که این امر می‌تواند هم در راستای معرفی سوغات و صنایع دستی تبریز و هم افزایش فروش محصولات هنرمندان مفید واقع شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون قسمتی از موزه‌های تحت مدیریت شهرداری تبریز به عنوان نمایشگاه صنایع دستی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار داده شده است. امیدواریم در فصل‌های گردشگری آینده شاهد گسترش این امر باشیم.

سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به نیاز به نرم افزار جامع در حوزه گردشگری، اظهار کرد: در حوزه گردشگری به نرم افزار جامع نیاز داریم که بتواند حوزه‌های مختلف را پوشش دهد و بسیاری از هزینه‌های این حوزه را کاهش دهد.