تحویل ۱۵۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
تحویل ۱۵۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر خم ۱۵۰ قطعه زمین به افراد دارای واجد شرایط جوانی جمعیت در آذربایجان‌شرقی تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، امیر بخشی‌زاده در آیین واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی نزدیک یک هزار نفر واجد شرایط وجود دارد، گفت: حدود ۵۲۰ قطعه در استان در حال آماده‌سازی است که از این تعداد ۱۵۰ قطعه امروز آماده شده و تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب نهادینه شده و به خانواده‌هایی که دارای سه فرزند به بالا هستند و فرزندانشان از تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۴ به بعد متولد می‌شوند تعلق می‌گیرد.

بخشی زاده از واگذاری ۵۸ واحد مسکونی در شهر جدید سهند خبر داد و افزود: ۱۵۰ قطعه زمین در ۱۶ شهر استان در حال تحویل و واگذاری است برای این زمین‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهد شد فقط هزینه‌‌ی آماده سازی گرفته می‌شود که بعد دوسال تنفس به صورت اقساط ۱۰ساله پرداخت می‌شود.

وی ارزش هر قطعه زمین را یک میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال برآورد کرده و خاطر نشان کرد: طرح جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن از اهمیت فراوانی برخور‌دار است، در استان آذربایجان‌شرقی ۷۷هزار واحد مسکونی با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

بخشی زاده افزود: با سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان ۱۱ هزار و ۳۰۰واحد مسکونی افتتاح شد.