تاکید رییس مجلس بر بکارگیری همه امکانات برای عبور از بحران کرونا
تاکید رییس مجلس بر بکارگیری همه امکانات برای عبور از بحران کرونا

تبریز- بامدادفردا- رییس مجلس شورای اسلامی، استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاههای دولتی و نظامی را برای عبور از بحران کرونا ضروری خواند و گفت: ان‌شاءالله مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی و خودداری از حضور در مجامع و اماکن عمومی، مسولان را در مدیریت موضوع و مبارزه با کرونا یاری خواهند کرد.

علی لاریجانی روز شنبه در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اقدامات انجام شده در استان، تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی را که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند ستود و  افزود: همه ملت ایران قدردان مجاهدت های آنان هستند.

وی در این گفتگو، پشتیبانی کامل قوه مقننه را از دولت و دستگاه‌های اجرایی در مسیر مبارزه با این بیماری اعلام کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان آخرین اقدامات انجام شده در آذربایجان شرقی برای کنترل شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این تماس تلفنی، گزارشی از وضعیت استان و کارهای انجام شده در خصوص کنترل بیماری کرونا را ارائه کرد.

محمدرضا پورمحمدی  با بیان این که در تبریز و همه شهرستانها، بیمارستان‌ها و بخش های ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته، افزود: علاوه بر اقدامات گذشته، طرح بسیج ملی نیز همزمان با سراسر کشور برای پایش مردم و شناسایی افراد مشکوک آغاز شده است.

وی ادامه داد: موارد مشکوک به کرونا ابتدا در مراکز پیش بینی شده و بهداشتی، معاینات و خدمات اولیه را توسط کادر آموزش دیده دریافت خواهند کرد و در صورت نیاز به مراکز درمانی تخصصی معرفی خواهند شد.