تئاتر هنری ارزنده برای دستیابی به قله‌های فرهنگی است
تئاتر هنری ارزنده برای دستیابی به قله‌های فرهنگی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر تئاتر به دلیل جامعیت و در برگیرندگی ساحت‌های مختلف ادبی، تاریخی، اجتماعی و حتی فنی و تکنولوژیک، امکانی ارزنده برای ظهور استعدادها و بروز خلاقیت‌ها در جهت دستیابی به قله‌های فرهنگی و هنری است.

سیدقاسم ناظمی، با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر آورده است: یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای، ایجاد ظرفیت‌های نو برای تداوم حیات هنری و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای هنری آن جامعه است.

وی اظهار کرده است: اقبال دوباره مردم به هنر موثر نمایش، توجه به ظرفیتهای محتوایی این هنر را دوچندان ضروری می‌سازد و این مهم جز با حمایت نهاد حکومت و همراهی عموم مردم شدنی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این پیام آورده است: طی یکسال گذشته، در سلسله رویدادهایی که با عنوان «بهار فرهنگ و هنر آذربایجان» به راه افتاد و بخشی از آن نیز به هنر فاخر تئاتر اختصاص داشت، شاهد آشتی مردم آذربایجان‌شرقی با فضاهای فرهنگی و هنری و استقبال از این رویدادها بودیم.

ناظمی، ادامه داده است: به‌ طوری‌ که به رغم شیوع بیماری کرونا، میزان حضور در برنامه‌های شاخص فرهنگی و جشنواره‌های هنری از حدود انتظار فراتر رفت و این مهم، جز با ایجاد بسترهای لازم و احیای اماکنی چون مجموعه فرهنگی هنری تربیت و حمایت و همراهی هنرمندان میسر نمی‌شد.

وی یادآوری کرده است: ۱۴۰۰، سال زمینه‌سازی برای تداوم فعالیت‌های هنری، علی الخصوص در حوزه تئاتر بود و فعالیتهای هنرمندان استان، این هنر را از دایره‌ای محدود به حوزه عمومی گسترش داد و به استقبال مردمی رفت که تشنه دیدن عرصه‌های نو و آرزومند بازگشت به گذشته پرافتخار در عرصه ئتاتر استان بودند.

ناظمی، اظهار امیدواری کرد؛ تبریز و آذربایجان‌شرقی با همت هنرمندان و همراهی مدیران فرهنگ‌دوست خود، به مانند حدود یک و نیم قرنی که از نضج و بالندگی تئاتر در آن می‌گذرد، بتواند پیشرو هنر تئاتر در ایران شود و بر فراز بماند.