بسیج مداحان فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهد
بسیج مداحان فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم مداحان در ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور، گفت: بسیج مداحان باید فعالیت های فرهنگی را بسط و گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار مجازی با اعضای شورای بسیج مداحان آذربایجان شرقی، بسیج مداحان را خیمه گاهی برای همه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و افزود: این تسکل با فعالیت‌های اثرگذار دینی و فرهنگی و اقدام به موقع از اسلام و انقلاب دفاع می کند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های خیرخواهانه هیات‌های حسینی و مداحان اهل بیت در ایام کرونایی، اظهار داشت: هیات‌های حسینی با نیت‌های خیر در بین افراد و خانواده‌های بی بضاعت و آسیب پذیر که درآمدشان در این ایام به خطر افتاده است، کمک‌های معیشتی توزیع کردند که چنین فعالیت هایی بسیار موثر و تعیین کننده است.

آل هاشم بر کادرسازی و نیرو پروری در بسیج مداحان تاکید و اضافه کرد: تربیت کادری در تراز انقلاب اسلامی و ارتقای کمی و کیفی محتوای مداحی‌ها و همچنین محتواسازی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت باید جزو اولویت‌های بسیج مداحان باشد، چون مداح یک شخصیت نخبه در جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: در تشکل بسیج مداحان باید برای جذب هیاتی‌ها از طرح و ابتکارات جدید و نو بهره گرفت و در شرایط کنونی کرونایی از فرصت به وجود آمده در فضای مجازی باید نهایت استفاده را کرد.

آل هاشم با تاکید بر ارج نهادن به مداحان پیشکسوت و توجه به جوانان این حوزه، گفت: این تشکل مردمی باید با توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی بین مداحان در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری آمادگی خود را برای دفاع همه جانبه از انقلاب تقویت کند.

وی وجود ۷۸۹ شهید مداح و ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور را نشانه ای واضح و بزرگ از همدلی و همراهی این قشر با انقلاب اسلامی ارزابی کرد و ادامه داد: این ظرفیت بزرگ فرهنگی می‌تواند در راستای گفتمان انقلاب موج آفرین و خنثی ساز اثرات سو هجمه‌های جنگ نرم دشمنان باشد.

امام جمعه تبریز تفکر بسیجی را راه علاج کشور در جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان دانست و گفت: متافسانه در سایه بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور و فرصتی طلبی عده‌ای سودجو برای ایجاد نارضایتی عمومی، شاهد گرانی‌ها و افزایش قیمت افسارگریخته انواع کالاها هستیم که البته با تفکر بسیج در برابر فشار تحریم‌ها و فرصت طلبی‌ها می‌توان ایستاد.

آل هاشم افزود: همان طور که در مواقع حساس همچون دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بسیج مردمی نشان داد، می توان با تفکر بسیج فرهنگ غنی اسلام را در جامعه جاری و ساری کرد.

وی با بیان اینکه در کلام امام و رهبری بسیج یک جریان و تفکر فعال و نماد درخشش بصیرت است، یادآور شد: بسیج محصور به دوران دفاع مقدس و روزهای بحرانی و شرایط خاص نیست، بلکه این نیروی عظیم مردمی در همه عرصه‌ها نقشی اثرگذار دارد.