برپایی نمایشگاه «جواهرانه» به مناسبت روز «عفاف و حجاب»
برپایی نمایشگاه «جواهرانه» به مناسبت روز «عفاف و حجاب»

تبریز - پایگاه خبری بامداد فردا - مدیر امام‌زاده سید محمد کججانی از برگزاری نمایشگاه جواهرانه خبر داد و گفت: این نمایشگاه به‌مناسبت روز عفاف و حجاب از بیست و یکم تیر سال‌جاری به‌مدت سه روز در صحن امام‌زاده سید محمد کججانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، حجت‌الاسلام صمد خلیلی؛ با بیان این‌که این نمایشگاه به‌ همت آستان مقدس امام‌زاده سید محمد کججانی تبریز، حوزه‌ مقاومت بسیج حضرت خدیجه، حوزه پنج بسیج شهری در صحن این امامزاده برپا می‌شود، گفت: مجموعه نمایشگاهی برپا شده، روایتی از حیا با قدمتی به‌اندازه تاریخ و داستان هجمه به‌فطرت انسان‌هاست و با موضوعات مختلف در غرفه‌های طراحی‌شده با عناوین کلیپ عکس و فیلم مرتبط با عفاف و حجاب، با حجاب چگونه می‌شوم، حس خوب، مشاور حقوق زن و خانواده، ایستگاه سلامت، کودک و نوجوان، پاسخ‌گویی کارشناسان به سؤالات و شبهات به‌روز مرتبط با موضوع حجاب و عفاف به‌مدت سه روز از ۲۱ تا ۲۳ تیر جاری در صحن این امام‌زاده برگزار می‌شود.
وی افزود: وجه تسمیه نام‌گذاری نمایشگاه جواهرانه، زن – این مخلوق زیبای خدا را به‌عنوان اولین قربانی داستان هجمه به‌فطرت انسان‌ها عنوان کرد.
خلیلی ادامه داد: خداوند برای مصون ماندن زن و دیده‌شدن زیبایی اندیشه، هنر و عاطفه این مخلوق زیبای خالق و محبوب ماندن عشق وی، رسمی دیرینه و کلامی به زن آموخت که می‌توان نام‌اش را جواهرانه نهاد. از این‌رو، هدف اصلی ما از برگزاری این نمایشگاه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و یادآوری این کلام حضرت حق و رسم دیرینه اوست.

وی با تکیه‌بر غرفه دایر با عنوان عکس و پوستر در خصوص موضوعات متعدد اعم‌از؛ تاریخ برهنگی، سیر تاریخی پوشش و حجاب در دنیا و ایران از آغاز تا امروز، حیا‌زدایی استراتژیک، نتایج هرج و مرج جنسی و نمایش اینفوگرافیک‌ آن‌ها و موضوعات مشخص شده برای هفت غرفه دایر دیگر، افزود: این نمایشگاه با فعالیت جهادی حدود ۳۰ نفر آماده برگزاری است و با در نظر گرفتن ۴۷ پوستر با موضوع حجاب و عفاف و نمایش آن‌ها، سؤالاتی مطرح کرده‌ایم که بازدیدکنندگان پس از مطالعه آن‌ها می‌توانند پاسخ سؤالات را بدهند و از جوایز این مسابقه بهره‌مند گردند.
خلیلی با بیان این‌که امام‌زاده سید محمد کججانی تبریز آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان است، برپایی غرفه‌های کودکان و مشاوره، حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف در این غرفه‌ها و مشاوره آنان در خصوص موضوعات خانواده، اعتقادی همراه با پذیرایی از زائران و مجاوران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه عنوان کرد.