بخش خصوصی آذربایجان شرقی از فرصت‌ بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره مس استفاده کند
بخش خصوصی آذربایجان شرقی از فرصت‌ بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره مس استفاده کند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بخش خصوصی استان باید از فرصت‌ بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره مس استفاده کند، افزود: بخش مس قابل قیاس با فولاد نبوده و این حوزه ظرفیت بی نظیری دارد.

صابر پرنیان، روز دوشنبه در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه صنایع پایین دست مس در اتاق بازرگانی تبریز با بیان این که برای فعال کردن معادن غیرفعال اقدامات مورد نیاز در حال انجام است، اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه مس باید شناسایی شود چرا که تولید ثروت در زنجیره نهایی اتفاق می افتد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با توجه به انتخاب پیمانکار، تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد مس فعالیت های مورد نظر آغاز شده و امید است در اسفند ماه در مجتمع مس سونگون کاتد تولید شود.

پرنیان، با تاکید بر استفاده فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان از این ظرفیت، ادامه داد: برای فعال سازی معادن غیرفعال استان، امسال جلسات کمیته معادن در شهرستان ها به صورت مستمر برگزار شده است.

آذربایجان شرقی با ۸.۱ میلیارد تن ذخایر معدنی تخمینی، رتبه سوم کشور را در این زمینه دارد، اما فعالان عرصه معدن و افکار عمومی معتقدند که برخورداری استان متناسب با داشته های معدنی نیست و باید گام های جدی برای تغییر این وضعیت و توسعه متوازن و همه جانبه بخش معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

کارشناسان حوزه معدن می گویند درآمدهای معدنی استان سالانه به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد که یک دهم برخی از استان هایی است که از نظر ذخایر معدنی در رتبه های به مراتب پایین تری نسبت به این خطه قرار دارند.