با توزیع بیش از ۳۱ هزار انواع تراکتور با مجموع ۲ میلیون و ۷۰۰ اسب بخار توان
با توزیع بیش از ۳۱ هزار انواع تراکتور با مجموع ۲ میلیون و ۷۰۰ اسب بخار توان

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از شاخص های کلان توسعه بخش کشاورزی کشور محسوب می شود. گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از 31 هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست 0.17 اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، ناصر قربانیان اظهار کرد: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۸۸ اسب بخار می باشد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، اعداد و ارقام سال ۱۴۰۱ و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز ۰٫۱۵ درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از ۲۷ هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۷۱ اسب بخار در آن سال محقق شده است.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال ۱۴۰۰ نیز ۰٫۱۱ درصد با توزیع بیش از ۲۰ هزار دستگاه و یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۹۰ اسب بخار می باشد، این در حالی است که در این مهم صرفا با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق گردیده است .

این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور و بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار داشت: باوجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن و به تبع نقش در افزایش ضریب مکانیزاسیون را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون وتوسعه عملیات ماشینی ، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی ، دام و… و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، علی رغم عدم همکاری و همراهی ها نهادهای مرتبط دارد.

وی در پایان یادآور شد گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور را دارد .