انجام مطالعات طرح جامع هدایت آب‌های سطحی تبریز
انجام مطالعات طرح جامع هدایت آب‌های سطحی تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز از احیای مجدد واحد اگو در معاونت خدمات شهری و انجام مطالعات برای مدیریت یکپارچه کانال‌های هدایت آب‌های سطحی خبر داد.

عباس رنجبر در جلسه مدیریت آب‌های سطحی شهر تبریز، گفت: در سال‌های گذشته واحد اگوی خدمات شهری وجود داشت که متاسفانه حذف و منحل شده است. اکنون می‌خواهیم در راستای مدیریت و تصمیم‌گیری یکپارچه  این واحد را احیا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات انجام گرفته در حوزه کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به صورت منطقه‌ای و موضعی است که قابل قبول نیست؛ چون این مناطق پیوستگی دارند و آب‌های روان از حوزه استحفاظی مناطق عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مطالعات اولیه‌ای در خصوص طرح جامع هدایت آب‌های سطحی انجام گرفته است که متاسفانه تکمیل و اجرایی نشده و مطالعات به صورت موضعی انجام گرفته است.

رنجبر یادآور شد: بر همین اساس مقرر شد تا اقداماتی برای مدیریت متمرکز کانال‌های هدایت آب‌های سطحی انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: پیگیری آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در خارج از محدوده شهری، پیگیری سیلاب‌های احتمالی از اتوبان تبریز-سهند که راهکاری پیش‌بینی و یا اجرا نشده است و انجام مطالعات بر روی نقاط خاصی از شهر که آبگرفتگی رخ می‌دهد، برنامه شهرداری در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی اضافه کرد: همزمان نیز مطالعات جامع آب‌های سطحی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا مشخص شود تکمیل این مطالعات نیاز است یا باید از نو شروع کنیم.