امکان تردد اتباع خارجی از منطقه آزاد ارس فراهم شد
امکان تردد اتباع خارجی از منطقه آزاد ارس فراهم شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از امکان تردد برای اتباع خارجی شاغل دارای پروانه اشتغال و اقامت در این منطقه که به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت هایی مواجه شده بود، خبر داد.

یوسف داداش زاده روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه همزمان با  شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده برای سرمایه گذاران و شاغلان خارجی ارس در ماه های اخیر، محدودیت هایی در تردد اتباع خارجی به کشور ایجاد شده بود، گفت: طی مصوبه ابلاغی  از سوی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری آذربایجان شرقی، تمامی اتباع خارجی که دارای پروانه اقامت معتبر و مجوز خروج و مراجعت بوده و از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۸ به بعد از کشور خارج شده و در موعد مقرر مندرج در گذرنامه به دلیل شیوع کرونا امکان بازگشت به ایران را نداشته اند، می توانند تا تاریخ اول مرداد ماه جهت ورود به کشور به مبادی ورودی مرزی مراجعه کنند.

وی افزود: اتباع خارجی در صورت دارا بودن اقامت معتبر و حتی توقف بیش از سه ماه در خارج از کشور بدون هیچ محدودیتی و بدون پرداخت هرگونه وجه، جریمه و بدون نیاز به اخذ روادید می توانند تا اول مرداد ماه همانند شیوه عادی وارد کشور شوند.

دادش زاده خاطرنشان کرد: اتباع خارجی در صورت خاتمه اعتبار پروانه اقامت نیز بدون هیچ محدودیتی و بدون پرداخت هرگونه وجه و جریمه می توانند به مبادی ورودی مراجعه کنند و دوایر پلیس گذرنامه نسبت به صدور روادید ورود ۱۴ روزه رایگان برای آنان اقدام خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: این مصوبه شامل تمامی اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در ایران می باشد و تنها برای آن دسته از اتباع قابلیت اجرایی دارد که بعد از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۸ اقدام به خروج از کشور کرده اند.