امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در بخش پیشگیری در دادگستری استان وجود دارد و اقدامات مناسبی نیز انجام شده است، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

موسی خلیل اللهی، روز شنبه در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر کجا امر به معروف و نهی از منکر باشد تشکیلات قضایی استان نیز حضور دارد، افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید شناسایی و به صورت علمی با آن برخورد شود.

وی اظهار داشت: در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید توجه ویژه ای به جوانان کرد چراکه اگر به جوانان توجه نشود و آنها را جذب خود نکنیم قطعا جدب کانال های دیگری خواهند شد.

خلیل الهی، با تاکید بر اینکه گاهی خود تحریمی می کنیم، ادامه داد: متاسفانه فضای بیرونی و مجازی را رها کرده ایم در حالی که باید در این فضاها به صورت مستمر حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد ستاد، ترویج معروف است، گفت: بحث حجاب هر چند در جایگاه خود اهمیت دارد اما این موضوع تنها محور امرو به معروف و نهر از منکر نبوده و مسایل و موضوعات دیگری در حوزه های اجتماعی، زیست محیطی و دیگر بخش ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.