فرمانده سپاه عاشورا: مردم گلایه مندند، اما انتخابات را رها نمی‌کنند
فرمانده سپاه عاشورا: مردم گلایه مندند، اما انتخابات را رها نمی‌کنند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای، گفت: مردم از شرایط اقتصادی و معیشتی گلایه مند هستند، اما هرگز مساله مهم انتخابات را رها نمی‌کنند.

سردار اصغر عباسقلی زاده روز دوشنبه در گفت وگویی ، یکی از ویژگی های مهم و ممتاز مردم ایران اسلامی را تدین، ولایت مداری و دفاع از کیان میهن خود اعلام و اضافه کرد: همین عوامل در طول تاریخ باعث شده است، در تمام برهه های سخت و دشوار موجودیت کشور را حفظ کرده و هرگز اجازه خودنمایی به بیگانگان و دشمنان را ندهند.

وی انتخابات روز جمعه برابر با ۱۱ اسفند ماه را از جهات گوناگون برای کشور بسیار مهم و دارای ارزش ویژه خواند و افزود: همه ما از شرایط اقتصادی و معیشتی موجود گلایه و نسبت به برخی ناملایمت ها و بروز و ظهور تبعیض ها اعتراض داریم، اما همه این مسایل دلیل نمی شود که در عرصه سرنوشت ساز انتخابات حاضر نشده و نسبت به آینده شهر و استان و کشور خود بی تفاوتی نشان دهیم.

عباسقلی زاده بی عملی و بدعملی برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی را ناشی از بی توجهی آنها به ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی دانست و ادامه داد: هرچند پذیرش کوچکترین ایراد از سوی مسئولان برای مردم غیرقابل هضم است، اما نباید این بد عهدی ها را به پای نظام و انقلاب نوشت، چون جمهوری اسلامی حاصل خون بهای هزاران شهید گلگون کفن، جانبازان دلیر و آزادگانی است که با جان فشانی و نثار جان و مال خود اجازه ندادند کشور به دام اجانب بیفتد.

وی نیاز کنونی ایران اسلامی به وحدت و یکپارچگی را بیش از دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و با تاکید بر این اینکه این اتحاد و همبستگی باید در جریان انتخابات روز جمعه به بهترین شکل ممکن نشان داده شود، اظهار کرد: هر گاه در داخل کشور به دور از هر گونه تششت آرا و تفرقه و با سلاح ایمان به خدا و اتحاد ملی پیش رفته ایم، پیروز شده ایم و بدون تردید مردم ایران و آذربایجان شرقی بار دیگر همین مسیر را با حضور گسترده خود در انتخابات ادامه می دهند.

عباسقلی زاده برگزاری ۴۰ نوبت انتخابات طی ۴۵ سال گذشته را نشانگر پویایی، تجربه و مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: بدون تردید امروز مردم کشورمان به پختگی کامل در امور سیاسی از جمله انتخابات رسیده اند و با انتخاب درست خود افراد کاربلد و کاردان و متعهد را روانه مجلس شورای اسلامی می کنند تا آینده درخشان برای ایران ترسیم شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به نظام اسلامی در عمق جان مردم ایران وجود دارد، بروز مشکلات عدیده در حوزه های اقتصادی را ناشی از تحریم های ظالمانه و ضعف در مدیریت ها دانست و گفت: باید توجه داشت که این مشکلات با حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات و گزینش افراد متخصص و متدین، قابل حل و فصل است.

فرمانده سپاه عاشورا حضور مردمی در پای صندوق های رای را عاملی بسیار اثرگذار در ارتقای مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: افزایش توان بازدارندگی و اقتدار و عزت کشور از نتایج مهم مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.