اقتدار ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای دفاع مقدس است
اقتدار ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای دفاع مقدس است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رزمنده دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فرهنگ متعالی دفاع مقدس بوده و همه ما مدیون رشادت و بزرگواری شهدا و امام شهدا هستیم زیرا بزرگواری و همت این عزیزان زمینه پایداری این انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

سردار رحیم نوعی‌اقدم روز چهارشنبه در جمع اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه مراغه گفت: بخش بزرگی از توفیق‌های نظامی ما در عرصه‌های موشکی، پدافندی، پهپاد و دفاعی نیز حاصل فرهنگ برآمده از دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: ما برخلاف آنچه دشمن می‌خواست، با هشت سال جنگ تحمیلی قوت و قدرت گرفتیم و روحیه‌ای خودباوری و ایمان در نیروهای مسلح کشورمان نیز مرهون همین دوران باشکوه است.

وی اضافه کرد:  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جهان دو قطبی غربی و شرقی بود و کشور مستقلی وجود نداشت؛ هرکشوری که می‌خواست استقلال پیداکند باید به یکی از بلوک غرب یا شرق متصل می‌شد اما امام راحل، وقتی استراتژی نه شرقی نه غربی را اعلام فرمود، تحلیل‌گران دنیا بر شکل‌گیری قدرت سوم جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کردند.

وی بیان کرد: آمریکا از همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون می‌خواهد نظام اسلامی نباشد و همچنان بر آن تاکید دارد اما همین فرهنگ دفاع مقدس سدی در برابر آنان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکا نمی‌خواهد ارباب بودنش در دنیا را از دست بدهد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب راضی به مذاکره با آمریکا نبود و می‌دانست که استراتژی آنان همان «ما نباشیم» است.

وی گفت: ما ۴۲ سال است که با آمریکا درگیریم و با تحریم، نفوذ و تهاجم آنان مواجه هستیم اما باید قدردان رهبری باشیم که انقلاب را به اینجا رسانده و هدایت کرده است.

سردار نوعی‌اقدم اضافه کرد: هرچه آمریکا به دنبال آن بود که به پیروزی برسد، انقلاب اسلامی ایران نگذاشت که آنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

رزمنده دوران دفاع مقدس راه‌اندازی داعش را نقشه آمریکا دانست و گفت: راه‌اندازی طالبان، القاعده، داعش و گروه‌های تروریستی از جمله اقداماتی بوده که برای نابودی انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه برای از بین بردن اسلام واقعی و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده‌اند اما به فضل الهی آنان را هم شکست دادیم.

وی اضافه کرد: داعش محصول نیروهایی از سراسر دنیا بوده و تجهیز شد تا با پشتیبانی برخی کشورهای غربی، انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرد؛ همچنین به او خلافت اسلامی و ترسیم جغرافیای خیالی را دادند تا بتوانند گام‌های بزرگی بردارند اما باز هم شکست خوردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: امروز به آنچه برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده بودیم، رسیده‌ایم و توانسته‌ایم اقتدار ایران اسلامی را در جهان به اثبات برسانیم.

فرمانده جبهه مقاومت اسلامی به خصوصیات اخلاقی و ولایی همرزم شهیدش اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی عزیز مردم و رهبری شد زیرا در مسیر حفظ و حراست از جریان پاک و نهضت امام شهدا و شهیدان والامقام تلاش کرد.

سردار نوعی‌اقدم افزود: شهید سردار سلیمانی خودش را وقف خدمت به انقلاب قرار داده بود و از همه مهم‌تر خود را سرباز انقلاب و ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری می‌دانست.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس بر جایگاه اخلاق در مکتب شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: او به فرمان امام و رهبرش به سوریه رفت و هزاران سرباز از مسیحی و مسلمان و دروزی و شیعه و سنی و علوی با فرهنگ‌ها و ادبیات‌ها و گویش‌های مختلف را دور خود گرد آورد و وقتی فرمانش می‌رسید همه آنان در صحنه حاضر بودند و حتی جانشان را فدا می‌کردند.

سردار نوعی‌اقدم، حاج قاسم را فرماندهی اخلاق‌محور عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل آن همه جاذبه حاج قاسم این بود که او فرماندهی اخلاق‌محوری بود.

وی خطاب به اساتید دانشگاهی افزود: در دنیا دانشگاه‌های فراوانی وجود دارد که علم می‌آموزند لیکن وجه تمایز دانشگاه‌های ما با سایر این مراکز علمی باید تربیت حاج قاسم‌ها باشد.

وی همچنین به فیلم مستند گاندو اشاره کرد و گفت: از دولت، مجلس و قوه قضائیه انقلابی می‌خواهم که خائنان و عناصر نفوذی کشورهای بیگانه را بازداشت کرده و آنان را به جزای خیانتشان برسانند.