افزایش هشت درصدی تلفات حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی
افزایش هشت درصدی تلفات حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در هفت ماه گذشته ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان باختند، گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

«مهرداد ستاره » روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در مدت یاد شده تعداد ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند که شهرستان تبریز با ۱۲۴ نفر آمار فوتی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: شهرستان‌های مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات جانی تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی را داشتند.

ستاره با بیان اینکه ۵۴ درصد جان باختگان حوادث رانندگی آذربایجان شرقی به دلیل شدت تصادف در محل حادثه فوت کرده‌اند، اظهار کرد: ۴۳ درصد فوت شدگان هم در بیمارستان و پنج درصد نیز حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

ضرورت تعامل شهرداری ها با پلیس راهور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به افزایش آمار تصادفات درون شهری، تعدد آنها را قابل تأمل و نیازمند بررسی و تحلیل دقیق دانست و بر افزایش تعامل شهرداری‌ها با پلیس راهور و حضور مؤثر پلیس در شهرها برای کاهش ترافیک و آمار تصادفات منجر به فوت تاکید کرد.

«جبارعلی ذاکری» با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده نشان دهنده عدم استفاده ۷۰ درصد رانندگان از کمربند ایمنی است، خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد سبقت خودروها در جاده‌ های آذربایجان شرقی غیرمجاز و ۳۱ درصد تردد خودروها نیز با سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.

ضرورت تجهیز بزرگراه تبریز – سهند به دوربین ثبت تخلفات

«اروجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه اولویت اول در بزرگراه تبریز – سهند نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات است، اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بارش، اقدامات مربوط به راهداری زمستانی این بزرگراه پیش بینی شده است.

سرهنگ « حبیب آبراهه » سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان را با فراوانی ۳۴ درصدی مربوط به واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان اعلام کرد.