توسعه فرهنگی با ابزار هنر لازمه رشد پایدار اجتماعی است
توسعه فرهنگی با ابزار هنر لازمه رشد پایدار اجتماعی است

مراغه - بامدادفردا- معاون سیاسی فرماندار مراغه با اشاره به نقش هنر در جامعه گفت: توسعه فرهنگی با بهره‌گیری از ابزار هنر، لازمه رشد پایدار اجتماعی در عصر حاضر است.

موسی شعفی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه یک آذربایجان شرقی در مجتمع عبدالقادر مراغی افزود: آثار هنری فاخر، با ایجاد ارتباط درونی با مخاطبان عام و خاص می تواند زمینه ساز بالندگی اجتماعی و پیشگیری از هرگونه ناهنجاری های فرهنگی شود.

وی ادامه داد: هنرهای نمایشی از جمله تئاتر در صورت حمایت و توسعه، زبان گویای جامعه هنری و نشان دهنده توسعه یافتگی فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: توجه به توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری از رسالت های دولت بوده  و در این راستا هنرهای نمایشی و تئاتر حمایت می شوند.

وی افزود: شهرستان مراغه نیز با غنا و پیشینه فرهنگی و هنری به عنوان یکی از خاستگاه های علم و ادب این مرز و بوم می تواند به قطب و مرکز هنرهای تجسمی و غیرتجسمی تبدیل شود لیکن این امر نیازمند تعامل و همراهی سازمان های مردم نهاد و انجمن های فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی مراغه و دبیر جشنواره تئاتر منطقه یک آذربایجان شرقی نیز گفت: این جشنواره فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای گروه های بزرگ و کوچک نمایشی در منطقه جنوب آذربایجان شرقی است.

احمد دادرس فیاضی افزود: در جشنواره تئاتر منطقه یک اذربایجان شرقی، از مجموع ۱۶ اثر ارائه شده به دبیرخانه آن، ۱۲ نمایش در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: این جشنواره به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ آبان در محل تالار صوفی مراغه برگزار و در آن آثار نمایشی گروه های تئاتر شهرستان های مراغه، بناب، آذرشهر، ملکان، عجب شیر و اسکو نمایش داده شده و از این آثار تجلیل شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.