افتتاح ۷۰ طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در هفته دولت
افتتاح ۷۰ طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در هفته دولت

تبریز-پایگاها خبری بامدادفردا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در هفته دولت افتتاح می‌شود که این طرح ها شامل بهسازی و آسفالت راه های روستایی، شریانی، اصلی و فرعی، حذف نقاط پرحادثه، بهره برداری مجتمع های بین راهی و خط کشی راه هاست.

اورجعلی علیزاده؛روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه و از این میزان حدود چهار هزار کیلومتر شبکه راه های اصلی و شریانی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی است، گفت: در ۲ سال اخیر برای نگهداری شبکه راه های استان حدود ۶۰۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده است.

علیزاده، ادامه داد: با این میزان آسفالت ریزی، ۸۶۰ کیلومتر از شبکه راه های استان با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بهسازی و ۱۰ هزار کیلومتر نیز خط کشی شده است.
وی حذف ۱۶۷ نقاط حادثه خیز استان با اعتبار حدود سه هزار میلیارد ریال و ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی سه هزار و ۵۴۰ کیلومتر از شبکه راه های روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در طی این بازه زمانی اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون حدود ۶ هزار کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالته است، یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه هایی روستایی نیاز به آسفالت ریزی دارد و بقیه راه های روستایی نیز در حد دسترسی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال اخیر حدود ۵۳۱ کیلومتر از راه های روستایی استان با استفاده از ۴۰۰ هزار تن آسفالت، آسفالت ریزی شده و برای این منظور ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

علیزاده، احداث ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، خرید ۱۶ دستگاه خودرو سنگین راهداری با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، خرید و نصب ۴۳ دستگاه دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در راه های اصلی استان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه با خرید این دستگاه ها، تعداد دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در راه های استان به ۹۹ دستگاه رسیده است، اظهار کرد: در راستای کنترل وزن بارهای خودروهای سنگین در جاده های استان، سه دستگاه سامانه توزین با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال راه اندازی و در ۷۴ مدرسه حاشیه راه ها طرح ایمن سازی اجرا شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مردم از شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی، گفت: برای جابجایی زایران حسینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اختصاص یافته است.

علیزاده، با بیان اینکه جابجایی زایران اربعین حسینی استان از ۲۷ مرداد آغاز شد و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد، افزود: به منظور پاسخگویی به حجم زایران حسینی و تسهیل در بازگشت زایران، ۶۰ تا ۷۰ دستگاه اتوبوس نیز از سایر نهادها از جمله شهرداری تبریز و مس سونگون به این تعداد اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بلیت های اربعین حسینی به صورت اینترنتی به فروش می رسد، یادآور شد: ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت ها نیز به صورت حضوری در محل ترمینال ها برای زایران عرضه خواهد شد.

علیزاده، افزود: تیم ۱۶ نفر اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان نیز برای ارایه خدمات به زایران حسینی در ایستگاه مربوطه در مرز مهران مستقر می شوند.