افتتاح پل روگذر در تبریز توسط شهروندان
افتتاح پل روگذر در تبریز توسط شهروندان

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- پل روگذر شهید فلاحی (ارتش) تبریز بدون برگزاری تشریفات رسمی رایج، توسط شهروندان این کلان شهر و بر اساس روزشمار نصب شده توسط شهرداری در موقع مقرر به بهره‌برداری رسید.

نصب روزشمار در محل اجرای طرح های عمرانی شهرداری تبریز، سنت حسنه ای است که در چند ماه اخیر اجرایی شد؛ رویکردی که رییس جمهور کشورمان نیز به تازگی بر لزوم اعمال آن در روند اجرای طرح های عمرانی به منظور اطلاع مردم از آنها تاکید کرد.

حال در این راستا، پل روگذر شهید فلاحی تبریز که با هدف تسهیل تردد در چهار راهی در انتهای خیابان ارتش این کلان شهر از سه سال قبل در حال اجرا بود و تا ۶ ماه قبل پیشرفت فیزیکی اندکی داشت، توسط شهروندان تبریزی و به دور از هر گونه آیین تشریفاتی و جنجال تبلیغاتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در پیش گرفتن این رویه برای افتتاح طرح های عمرانی شهری در فضای مجازی بازتاب چشمگیری داشت و شماری از کاربران با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی سازمان ها و نهادهای مختلف، اجرای طرح های عمرانی برای ارتقای سطح رفاه شهروندان است بر لزوم تعمیم این رویکرد شهرداری تبریز در ارتباط با سازمان های دیگر نیز تاکید کردند.

آنان با انتقاد از روال مألوف افتتاح طرح های عمرانی شهری در سال های گذشته خاطرنشان کردند که در همه جای جهان، وظیفه سازمان ها و نهادهای عمومی و خدمت رسان، اجرای طرح های متنوع برای گسترش دامنه خدمات رسانی به شهروندان است.

پل روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی تبریز که در افواه عمومی این شهر به «پل ارتش» معروف است، به طول ۵۵۰ متر با عرشه ۱۹۰ متری و عرض ۱۶ متر در هفت دهانه و با ۸۰ شمع اجرایی شده است.

برای اجرا و اتمام این پروژه هزینه‌ای در حدود ۵۰ میلیارد تومان صرف شده است.

شهردار تبریز در این باره اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی که یکی از پروژه‌های راکد شهرداری تبریز بود و در طی دو سال گذشته تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در مدت زمان نزدیک به پنج ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

یعقوب هوشیار افزود: با بررسی وضع موجود پروژه روگذر شهید فلاحی، پیمانکار این پروژه خلع ید شده و ادامه کار به سازمان عمران شهرداری تبریز واگذار شد.

وی تأکید کرد: تلاش داریم در اجرای پروژه‌های عمرانی از توان تخصصی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه  شهرداری بهره ببریم.

شهردار تبریز از تلاش‌های شبانه‌روزی معاونت فنی و عمرانی  سازمان عمران شهرداری تبریز در تکمیل سریع این پروژه و تحویل آن به شهروندان قدردانی کرد.

در همین حال رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز از همت مضاعف شهردار تبریز و کارکنان این مجموعه در اتمام پروژه شهید فلاحی (ارتش) قدردانی کرد.

حجت الاسلام رسول برگی، در خصوص افتتاح پل روگذر شهید فلاحی (ارتش) اظهار داشت: طی روزهای گذشته و بازدید های مستمرّی که از روند تکمیل این پروژه داشتیم، شاهد فعالیت همکاران خدوم مجموعه شهرداری به ویژه سازمان عمران شهرداری تبریز بودیم.

وی با اشاره به افتتاح این پروژه به دست شهروندان تبریزی افزود: افتتاح مردمی پل روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی (ارتش)به دست مردم، نشان داد که شهردار تبریز و همکارانش صادق الوعده هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: به رغم اینکه پروژه مذکور به نماد ناتوانی مدیریت شهری تبریز در دوره های گذشته تبدیل شده بود، دیدیم که می توان با همت و تلاش مضاعف، پروژه را به پایان رساند.

وی اضافه کرد : در واقع نشان دادیم که ما اصحاب «ما می توانیم»، هستیم و با همین توان و انگیزه سراغ سایر پروژه ها خواهیم رفت.

وی در پایان ضمن تقدیر مجدد از همکاران تلاش گر سازمان عمران شهرداری تبریز از سایر نهادهایی که در اجرا و اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی(ارتش) همکاری داشتند، قدردانی کرد.