موفقیت در طرح ۲۰۲۰، نیاز به حرکتی جهادی، همگانی و ایثارگونه دارد
موفقیت در طرح ۲۰۲۰، نیاز به حرکتی جهادی، همگانی و ایثارگونه دارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: موفقیت در طرح ۲۰۲۰ نیاز به حرکتی جهادی، همگانی و ایثار گونه دارد و با اقدام انقلابی می توان در این طرح نتیجه خوبی گرفت.

تراب محمدی عصر دوشنبه، ۲۲ خردادماه در نشست رزمایش جهادی میز خدمت در محلات کم برخوردار در استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طرح ۲۰۲۰ حدود دوهزار و ۲۰محله در سطح کشور، ۱۰۱محله در استان آذربایجان شرقی و ۳۶محله کم برخوردار در شهر تبریز شناسایی شده است که از طریق این طرح، توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح رسیدگی به محلات کم برخوردار، چهار دستگاه اصلی وجود دارد که مابین این نهادها تقسیم کار انجام شده است که عبارتند از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که هر کدام از این دستگاه ها در موضوعات مختلف مشارکت خواهند داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان اینکه خدماتی که در این حوزه ها انجام خواهد گرفت در چندین محور است، افزود: بیش‌تر خدمت‌رسانی‌ها در حوزه محرومیت زدایی و توانمند سازی مناطق کم برخوردار است.

محمدی گفت: یکی از موضوعاتی که در طرح ۲۰۲۰ بیان شده است بحث ساخت مسکن در مناطق کم برخوردار است یعنی افرادی که در این مناطق مستاجر بوده و یا در این محلات سکونت داشته اند با ثبت نام در طرح مسکن با شرایط مختلف می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی نیز در حوزه های اشتغال، تحصیل،فعالیت های ورزشی، آموزش قرآن و بحث های سلامت و درمان انجام شده است که رسیدگی و عمل به این موضوعات،به زودی اتفاق خواهد افتاد.