اعتبار لازم برای آبرسانی به هوراند از محل محرومیت زدایی تامین شد
اعتبار لازم برای آبرسانی به هوراند از محل محرومیت زدایی تامین شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار لازم برای آبرسانی به هوراند از دره‌رود از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین شده و این طرح بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

حیدر فتح زاده روز سه شنبه در بازدید از این طرح اظهار کرد: این پروژه ۱۸ کیلومتر طول دارد که به بهره برداری از آن، آب پایدار جمعیت ۶ هزار نفری هوراند تامین می شود.

وی گفت: این پروژه در راستای محرومیت زدایی بوده و اعتبار مورد نیاز آن نیز از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین شده است.

وی همچنین در بازدید از پل روستای تازه کند بر روی رودخانه دره رود شهرستان هوراند که در سیل اخیر تخریب شده بود و رفت و آمد اهالی بیش از هفت روستا را با چالش مواجه کرده بود، گفت: این پل با بهره گیری از توان و امکانات محلی، راهداری استان و همچنین تامین بخشی از اعتبار از محل محرومیت زدایی بازسازی می شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی همچنین در بازدید از مجتمع اداری شهرستان هوراند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد، اعلام کرد: این ساختمان نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

فتح زاده همچنین در جلسه بررسی چالش‌ها و مشکلات شهرستان هوراند، با تبیین شاخص های اقتصادی و اجتماعی استان و شهرستان های استان، اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در این شهرستان در ۲ سال اخیر، بیانگر توجه دولت به مناطق محروم است.

وی ملاک اصلی توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها را شاخص های محرومیت در بخش های زیربنایی و اجتماعی اعلام کرد.
فرماندار هوراند نیز با به شاخص های اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی شهرستان اشاره کرد و گفت : انتقال آب از دره رود، تعریض جاده اهر و هوراند و رفع موانع خطرناک در مسیر، پیگیری سیاست های الگوی کشت، ساختمان شهرک اداری و بیمارستان شهرستان از جمله اقدامات مهم دولت در شهرستان است.

توکل فرهادی همچنین خواستار ایجاد نمایندگی تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی استان در شهرستان شد.

شهرستان هوراند در ۱۷۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال و غرب با شهرستان کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز بوده و دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی و چهاردانگه و یک نقطه شهری به نام هوراند است.
هوراند که در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ شهرستان شد، با حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت، کم‌جمعیت‌ترین شهرستان استان به شمار می رود.