اسامی برگزیدگان مسابقه زنگ انشای وقف در آذربایجان شرقی مشخص شد
اسامی برگزیدگان مسابقه زنگ انشای وقف در آذربایجان شرقی مشخص شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- اسامی برگزیدگان مسابقه زنگ انشای وقف در آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته وقف در استان برگزار شده بود، طی مراسم قرعه‌کشی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و فرماندار تبریز مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی عصر سه شنبه در مراسم قرعه‌کشی مسابقه زنگ انشای هفته وقف در استان، با اشاره به سنت حسنه‌ وقف که پیامبراکرم(ص) به یادگار گذاشته است، عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که اسم، یاد و مال انسان را ماندگار می‌کند، سنت حسنه وقف است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین حسینی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳۵ مدرسه وقفی در استان وجود دارد که دانش آموزان عزیز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در کنار این تعداد مدارس وقفی استان، کمک‌های همه ساله با نیت واقفانه خیراندیش به دانش آموزان نیازمند انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: امسال تعداد ۳۵۰۰ بسته تحصیلی به ارزش هر بسته، یک میلیون تومان شامل کیف و لوازم تحریر از محل موقوفات تهیه شده و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان قرار داده شد.

حسینی با بیان این‌که وقف یک ثمره برای زندگی است، اظهار کرد: انسان‌های نیک اندیشی بودند که ۱۰۰ و یا ۲۰۰ سال پیش نیت کرده و اموال خود را در راه خدمت به نیازمندان وقف کردند و این سنت تا به امروز ادامه دارد.

فرماندار تبریز نیز در ادامه با بیان این‌که وقف، نوعی سند جاری و ارزشمند است، عنوان کرد: وقف یک نوع دِین ارزشمندی در سنت ما است که تا دنیای آخرت ادامه پیدا می‌کند.

یونس فاتح با اشاره به این‌که، رویداد زنگ انشای وقف در کنار رویدادهای دیگر قابل لمس و آثار قابل توجهی خواهد شد، مطرح کرد: تعداد ۵۰۰ دانش آموز توانستند در حوزه وقف اظهار فضل کنند که امیدواریم این اقدام ارزشمند در سال‌های بعدی نیز ادامه داشته و در سنوات بعدی از این تعداد هم بیشتر شود.

وی افزود: این آثار، ماندگار هستند و می‌توانند به کتاب تبدیل شود.

وی در خاتمه با عنوان این‌که انقلاب ما یک مکتب است، گفت: باید شهدای گرانقدر و خانواده‌های آن‌ها را عزیز بشماریم.

گفتنی است؛ اسامی برندگان مسابقه زنگ انشای هفته وقت استان به شرح زیر است: یلداعزیزی، سلاله تبریزی، فاطمه شوقی، الوین نمازی، نجمه حسن زاده، هتی جلالی، آیسان خردمند، ثنا اسدی، فاطمه باقری، آنیا گلمحمدزاده، مهنا عبدی، النا فرزانه، مهدیس پرتوی، مینا جنت خواه، زهرا علیپور، پرستش مستقیم و هستی فتوحی