تراکتور میزبان فولاد خوزستان خواهد بود
تراکتور میزبان فولاد خوزستان خواهد بود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- تیم تراکتور در چارچوب هفته هجدهم رقابت های لیگ‌برتر فوتبال میزبان فولاد خوزستان خواهد بود.

تیم های تراکتور و فولاد خوزستان در چارچوب هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام (ره) با سوت اشکان خورشیدی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تی‌تی‌ها که نیم‌فصل دوم را با یک تساوی و یک برد خارج از خانه آغاز کردند، توانسته‌اند با بهبود وضعیت خود در جدول در بین پنج تیم بالایی قرار گرفته و اکنون با حضور پرشور ها از فولاد پذیرایی خواهند کرد.

در آن سمت فولاد دور برگشت رقابت‌ها را با تساوی مقابل صنعت نفت و شکست پرسپولیس در پرحاشیه‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ‌برتر به تبریز سفر می‌کند تا برابر تراکتور متحول شده پاکو خمز قرار گیرد.

محمد عباس‌زاده و سید محمد حسینی به علت مصدومیت غایبان تراکتور در این دیدار به حساب می‌آید و در آن سمت زمین جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان به علت محرومیت حضور نخواهد داشت.

خمز به‌دنبال شکستن طلسم ۱۱۴۵ روزه

تراکتوری‌ها در شرایطی از فولاد پذیرایی می‌کنند که طی سه فصل اخیر هیچ‌گاه موفق به پیروزی برابر این تیم نشده اند و آخرین برد تی‌تی‌ها برابر فولاد به بازی رفت لیگ‌ نوزدهم برمی‌گردد، جایی که سرخ‌پوشان دیار آذربایجان در هفته پایانی نیم‌فصل اول رقابت‌ها در ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ موفق شدند با برتری یک بر صفر فولاد خوزستان را از پیش‌رو بردارند و پس از آن رویارویی های دوتیم با سه تساوی و سه پیروزی فولاد همراه بوده است.

همچنین بازی رفت دوتیم با برتری سه بر دو فولاد خوزستان به اتمام رسید و اکنون تی‌تی‌ها با انگیزه‌ی انتقام شکست نیم‌فصل نخست و جهت پایان دادن به روند شکست‌ناپذیری فولاد در تقابل های دوتیم پا به‌میدان خواهد گذاشت تا به این طلسم پایان دهد.

بازگشت “پرشورها” به یادگار

هواداران تراکتور در فصل جاری رقابت‌ها تنها دو بار در بازی های خانگی خود در ورزشگاه حضور داشته‌اند، که یکی از آن‌ها در برابر هوادار با تساوی بدون گل به پایان رسیده و دیگری با پیروزی مقابل صنعت نفت همراه شده است.

حالا تراکتوری‌ها پس از نزدیک به ۲۰۰ روز دوری از ورزشگاه به سکو های یادگار امام (ره) برمی‌گردند تا در بازی تیم محبوبشان برابر فولاد بال های کمکی تی‌تی‌ها باشند و تراکتور را مورد حمایت خود قرار دهند.

مردان مشترک دوتیم؛ از سامورایی تا گلادیاتور!

تیم های تراکتور و فولاد در شرایطی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که ده چهره مشترک در میان بازیکنان دو تیم به چشم می‌خورد.

اشکان دژاگه که حالا شاگرد هم‌بازی سابقش جواد نکونام شده است پس از تجربه خاطرات تلخ و شیرین فراوان، برای اولین بار در حضور پرشورها در یادگار امام (ره) تبریز مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت.

دیگر چهره قابل توجه این این مسابقه یوکیا سوگیتا ژاپنی است، مرد محبوب در بین تراکتوری‌ها بعد از سال های نه چندان پرفروغ‌اش در خارج از ایران حالا به فولاد برگشته و شانس این را خواهد داشت تا اولین بازی در تیم جدیدش را برابر تراکتور تجربه کند.

سعید آقایی، مدافع تبریزی پس از بازی فوق جنجالی تراکتور و پرسپولیس در زادگاهش به مصاف تیمی که در آن ریشه دوانده است خواهد رفت، همچنین؛ سعید واسعی، عارف آقاسی، حمید بوحمدان، ساسان انصاری و احسان پهلوان نیز در شرایطی به تبریز سفر می‌کنند که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را در کارنامه خود دارند.

در بین تی‌تی‌های حاضر نیز، محمدرضا عباسی و احسان مرادیان سابقه حضور در فولاد خوزستان را در کارنامه دارند.

تاریخچه رویارویی های لیگ‌برتری دوتیم

تراکتور و فولاد در طول ادوار مختلف لیگ‌برتر ۲۹ بار باروتی مصاف یکدیگر رفتند، که ۱۰ مسابقه با برتری فولاد به پایان رسیده و ۷ بازی از تقابل های دوتیم با پیروزی تراکتور همراه بوده و ۱۲ بازی به تساوی ختم شده است.

بهترین پیروزی تراکتور با نتیجه سه بر دو و بهترین برد فولاد با برتری سه بر صفر رقم خورده است.

نگاهی به جایگاه دوتیم در جدول

در جدول رده‌بندی اما اکنون تراکتور با۷ برو، ۵ مساوی،۵ باخت و ۲۶ امتیاز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است و فولاد خوزستان نیز با ۵ برد، ۹ مساوی،۳ باخت و ۲۴ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

اکنون باید نشست و دید که تقابل تفکرات پاکو خمز و جواد نکونام در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و در حضور ۳۰ درصدی پرشورها به چه شکل رقم خواهند خورد.