اختصاص کمک هزینه بلاعوض به عشایر خسارت دیده از برف و سرما در آذربایجان شرقی
اختصاص کمک هزینه بلاعوض به عشایر خسارت دیده از برف و سرما در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از موافقت سازمان امور عشایر کشور برای تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات حمایتی و کمک هزینه بلاعوض به عشایر خسارت‌ دیده از بارش برف و سرمای اخیر در استان خبر داد.

سید محمدحسن آل‌هاشم در بازدید از مناطق عشایری خسارت دیده از برف و برودت هوای چند روز پیش در شهرستان‌های اهر و کلیبر گفت: بیشترین خسارت برف و سرما مربوط به شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب بوده و بیش از ۱۳۰۰ راس از احشام عشایر ییلاق نشین شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب تلف شدند.

وی از خسارت وارد شده بر ۶۷۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری در شهرستان‌های اهر به طول ۲۲۰ کیلومتر، کلیبر به طول ۲۷۰ کیلومتر و سراب به طول ۱۸۰ کیلومتر نیز خبر داد و گفت: به محض مساعد شدن وضعیت جوی در منطقه بلافاصله عملیات بازسازی ایل‌راه‌های عشایری شهرستان اهر آغاز خواهد شد.

فرماندار اهر نیز در این مراسم خواستار تخصیص سریع تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای عشایر خسارت‌دیده از بارش برف در ییلاقات این شهرستان از سوی سازمان امور عشایری شد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: انتظار داریم مدیرکل امور عشایری استان با پیگیری از سازمان امور عشایر کشور، منابع مالی جهت پرداخت تسهیلات حمایتی و کمک بلاعوض به عشایر خسارت‌دیده ناشی از بارش برف و برودت هوا را تامین کنند.