آذربایجان شرقی ۲۴۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد
آذربایجان شرقی ۲۴۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ۲۴۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد.

مالک رحمتی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز به ظرفیت‌های بالای مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه و ظرفیت‌های آن اشاره و تاکید کرد: نوار مرزی استان باید به مرز اقتصادی تبدیل شود و نگاه به این مرز به طور کامل یک رویکرد اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های بی بدیلی همچون آب، خاک، مناظر طبیعی و دیدنی که در این مرز وجود دارد را احیا کنیم امکان ایجاد فرصت‌های گردشگری و ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعتی و کشاورزی با محوریت بخش خصوصی وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تهیه یک نقشه جامع و کامل با رویکرد اقتصادی و با توجه به تمام مواهب و ظرفیت‌های موجود در مرز ضروری است.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی به ثبت جهانی روستای کندوان توسط مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل اشاره کرد و گفت: ۷۶ روستا از سراسر دنیا تاکنون ثبت شده است که یکی از این ۷۶ روستا، کندوان است و این موفقیت و خبر بسیار بزرگی برای آذربایجان شرقی است.

رحمتی بر اهمیت این رویداد تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های آذربایجان شرقی جذب گردشگر خارجی است که چنین رویدادهایی کمک می‌کند تا جذب گردشگر داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است که می‌توان به وجود چهار فصل در چهار گوشه استان، فرهنگ‌های متنوع، جنگل‌های دیدنی ارسباران و ظرفیت‌های روستایی متعدد که یکی از آنها روستای کندوان است، اشاره کرد.