دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه اعلام آمادگی کرد
دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه اعلام آمادگی کرد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آمادگی این مجموعه برای ارائه کمک های پزشکی و امداد و نجات به زلزله زدگان ترکیه خبر داد.

بهمن نقی پور روز سه شنبه در تماس تلفنی با چتین تانر سرکنسول ترکیه در تبریز، با ابراز همدردی با مردم این کشور در خصوص زلزله روز گذشته مناطق جنوب ترکیه که منجر به کشته و زحمی شدن صدها تن شده است، افزود: در این زمینه اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با زلزله زدگان همدرد بوده و این ضایعه سنگین را خدمت مردم شریف، عزیز، دوست و برادرمان ترکیه تسلیت عرض می کنیم.

وی با اعلام مراتب تاثر جامعه پزشکی آذربایجان شرقی از وقوع زلزله در ترکیه، اظهار کرد: روسا، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماده هر گونه خدمت و کمک با تمام امکانات اعم از کمک های درمانی، بهداشتی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کلیه بیمارستان های استان هستند.

نقی پور ادامه داد: بر همین اساس آماده تشکیل تیم های تخصصی پزشکی و عملیاتی در خصوص امداد و نجات، پزشکی و کمک رسانی می باشیم.

وی برای بازماندگان این حادثه طلب صبر کرد.

سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این تماس با تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: از کمک های شما در خصوص امداد و نجات ، پزشکی برای زلزله زدگان استقبال می کنیم.

روز گذشته ۲ زلزله هولناک ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه تاکنون افزون بر سه هزار و ۵۵۰ نفر کشته و بیش از ۱۶ هزار نفر مصدوم بر جای گذاشته است.

رجب طیب اردوغان برای هفت روز در ترکیه عزای عمومی اعلام کرده است.