۶۰ درصد محصولات تولیدی شرکت سیمکات صادر می شود
۶۰ درصد محصولات تولیدی شرکت سیمکات صادر می شود

تبریز-پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرعامل شرکت سیم و کابل تبریز(سیمکات) گفت: امسال ۶۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، عراق و برخی کشورهای آفریقایی صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، عبداله قاری زاده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه این شرکت توانسته است در صنعت سیم و کابل صاحب برند باشد، گفت: امسال چهارمین سال است که به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده ایم که این امر نشان از کیفیت و مقبولیت ویژه محصولات این شرکت در داخل و خارج از کشور دارد.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل تبریز(سیمکات)، از افزایش ۲۷ درصدی تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فروش کلی شرکت نیز نزدیک به ۷۰ درصد افزایش داشته است.

قاری زاده یادآوری کرد: یکی از مزایای این شرکت وجود تمامی مواد اولیه لازم برای تولید سیم و کابل از ریخته گری مس و آلومینیوم گرفته تا گرانول سازی برای عایق و روکش بصورت منسجم بوده و ۵۰۰ نوع محصول تولیدی داریم.

وی از اشتغال ۱۶۵ نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به طور غیرمستقیم در این شرکت خبر داد و گفت: محصولات تولیدی ما هم اکنون نیازهای مترو تبریز و شرکت های توزیع برق را تامین می کند که در پی تامین نیاز شرکت هایی همچون موتوژن هستیم.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل تبریز(سیمکات) با بیان اینکه این شرکت از سال ۹۷، مسیر صعودی طی می کند و سودده است، گفت: این شرکت حائز شرایط برای پذیرفته شدن در بورس است که مقدمات آن نیز انجام گرفته و منتظر ارائه صورت های مالی برای پذیرش در فرابورس هستیم.

وی، تعامل با واحدهای دیگر را زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده برای آذربایجان شرقی دانست و گفت: با افتتاح کاتد مس سونگون، اگر این واحد کاتد را به شرکت ما ارایه دهد، قادر به ایجاد ارزش افزوده لازم خواهیم بود.

قاری زاده، صدور آنی بخشنامه های وزارت صمت و بانک مرکزی و روند استرداد ارزش افزوده حاصل از صادرات به میزان ۹ درصد را از مشکلات حوزه صادرات دانست.

وی از حضور این شرکت در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی برق و مخابرات ایران -تبریز در روزهای آتی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت ما یک صنعت رقابتی است، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی انگیزه ای برای افزایش سهم بازار خرید می باشد.

گفتنی است، شرکت سیمکات در سال ۱۳۵۳ با هدف تولید انواع سیم و کابل، تأسیس و بعد از حدودا نیم قرن مراحل رشد و توسعه، اکنون به یکی از شرکت‌های بزرگ و فعال در زمینه طراحی و تولید انواع سیم و کابل تبدیل شده است. مدیریت و کارکنان این شرکت به‌منظور برآورده نمودن نیازها و انتظارات ذی‌نفعان‌ در جهت توسعه پایدار و خلق ارزش متمایز برای مشتریان، انجام به‌موقع تعهدات و تضمین کیفیت محصولات تلاش می‌کنند. اصل مشتری سالاری و بهبود مستمر کیفیت و خدمات، باور قطعی و تثبیت شده مدیران و کارکنان این شرکت می‌باشد. شرکت سیمکات براساس مأموریت سازمانی و با نگاه به چشم‌انداز متعالی خود و با توجه به ارزش‌ها، ضمن رعایت اصول و استانداردهای ملی و بین‌المللی و با بهره‌مندی از پرسنل با تجربه و متخصص، امکان تولید انواع مختلف سیم و کابل، گرانول PVC، مفتول آلومینیوم و مس را دارا می‌باشد.