۵ طرح عمرانی در حوزه قضایی آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
۵ طرح عمرانی در حوزه قضایی آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-همزمان با هفته قوه قضائیه تعداد ۵ طرح عمرانی در حوزه دادگستری کل آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی روز یکشنبه در مراسم افتتاح این طرحها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان سراب برگزار شد، اظهار داشت: این طرح ها شامل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های سراب و ملکان، ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان مرند، ساختمان دادگاه عمومی بخش خواجه و طبقه اول ساختمان دادسرای شهرستان خداآفرین است.

موسی خلیل اللهی مجموع مساحت احداث شده طرح های فوق را ۶ هزار مترمربع اعلام و اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه توجه به فعالیت های عمرانی یکی از اولویت های مهم و اصلی دادگستری کل استان است، ساماندهی ساختمان های اداری و دادسراهای شهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی را از رئوس برنامه های آینده این مجموعه اعلام کرد.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در حوزه های قضایی باید به اطلاع مردم رسانده شود، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی دستاوردهای قوه قضائیه و تشریح و تبیین اقدامات حوزه قضائی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه پناهگاهی مهم برای آحاد مردم است، افزود: دادگستری آذربایجان شرقی یکی از دستگاه هایی است که در بخش های مختلف با اقشار مردم همواره در ارتباط بوده و این امر به منزله اهمیت و نقش قوه قضائیه در جامعه است.

خلیل اللهی اضافه کرد: با توجه به اهمیت نقش قوه قضائیه در سالم سازی و رسیدگی به مسایل و مشکلاات مختلف جامعه، خود را موظف به حمایت از حقوق قانونی مردم می داند و در همین مسیر گام بر می دارد.

وی با اشاره به شعار سال ۹۹ مبنی بر سال جهش تولید، یکی از اصلی ترین وظیفه قوه قضائیه در کنار حمایت از حقوق عامه مردم را حمایت از تولید و تولیدکنندگان و مبارزه با مفاسد اقتصادی برای رفع موانع تولید و تحقق جهش تولید دانست.

طرحهای افتتاح شده شامل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستانهای سراب و ملکان، ساختمان شورای حل اختلاف مرند، ساختمان دادگاه عمومی خواجه و طبقه اول ساختمان دادسرای خداآفرین است.