۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مسکن در آذربایجان شرقی هزینه شد
۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مسکن در آذربایجان شرقی هزینه شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان هزینه شد.

«حجت الله سروری» روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: با این میزان اعتبار ۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی آماده بهره برداری در دهه گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن (۲۱ تا ۳۱ فروردین) به فرمان امام راحل هستند، اظهار کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده، بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات بانکی کم بهره و بقیه آورده مردمی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت این دهه، مجتمع ۱۷۹ واحدی ساخت بنیاد مسکن در تبریز و هشت واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سراب، عجب شیر و هادیشهر به بهره برداری می رسد.

سروری، ادامه داد: در سال گذشته برای اجرای طرح هادی شامل جدول گذاری، سنگفرش، پل و دیوار در ۲۱ روستای استان ۴۲۰ میلیارد ریال از سوی این بنیاد هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای ۳۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاهای استان، یادآور شد: برای آسفالت این معابر ۹۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در این دهه بهره برداری می‌ شود.

سروری، اعتبار هزینه شده برای کل طرح های آماده بهره برداری استان در دهه گرامیداشت تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) را بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

در آذربایجان شرقی حدود ۳۰۵ هزار مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ واحد معادل ۵۰ درصد، نوسازی و مقاوم سازی شده است.