۴۲۲ زندانی از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد شدند
۴۲۲ زندانی از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد شدند

تبریز- بامدادفردا- مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: پارسال ۴۲۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

رسول تقی‌پور روز دوشنبه با بیان این‌که ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده مرد و چهار نفر از زندانیان نیز زن بوده‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۷۴ زندانی از محکومان مالی و ۱۵  زندانی محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث بودند.

وی همچنین ادامه داد: ۱۳۳ زندانی آزاد شده از زندان های آذربایجان شرقی در سال گذشته نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ چهار میلیارد و ٨٠٠میلیون تومان از کمک های ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شد، گفت: چهار میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی منجر شده است .

وی با اشاره به سنت اهداء هزینه ضیافت و احسان از طریق مشارکت ۳۱۵ خانواده متوفی و گفت : این سنت در تبریز به یک فرهنگ تبدیل شده و این تعداد خانواده بخشی از بدهی بیش از ۲۲۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی را فراهم نموده اند.

وی افزود: مردم تبریز بخاطر شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم، هزینه های احسان و مراسم های ترحیم را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی صرف می کنند و هیچ نیازی نیست که برای این عمل خداپسندانه به ستاد دیه استان مراجعه کنند و می توانند با شماره ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد متشکل از چهار زندانی زن و ۳۶۲ زندانی مرد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

تقی پور ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.