۳۲۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی تخصیص یافت
۳۲۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی تخصیص یافت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

محمد فرشکاران، شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه، در جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های راه‌های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند اظهار کرد: توسعه تابعی از راه است؛ به طوری که شهرستان خداآفرین با وجود طبیعت بکر و آب فراوان به دلیل نداشتن راه‌های دسترسی مناسب جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: این شهرستان، “گیلان” آذربایجان شرقی است و می‌تواند در آینده یکی از مستعدترین مناطق گردشگری شمال غرب کشور لقب گیرد.

وی با اشاره به شروع ۴۶ پروژه راه روستایی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: لازم است از میان این تعداد، چند پروژه اولویت‌دار تعریف و با تامین اعتبار حداکثری هر چه سریع‌تر به اتمام رسند.

فرشکان از تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و افزود: ۲۵ درصد اعتبار راه‌های روستایی استان را در سال جاری به سه شهرستان خداآفرین، کلیبر و هوراند اختصاص دادیم.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه اغلب راه‌های روستای در منطقه خداآفرین، کلیبر و هوراند جزو راه‌های اصلی قرار نمی‌گیرند، نمی‌توانند از اعتبارات ملی استفاده کنند؛ بنابراین یک عقب افتادگی اعتباری در این مناطق وجود دارد که باید طی چند سال رفع شود.

در ادامه بهارک نصر، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی رشد اعتبارات شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند را نسبت به میانگین استانی بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

اروجعلی علیزاده، مدیر کل راهداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد هشت پروژه راه روستایی در مجموع به طول ۴۳ کیلومتر در شهرستان خداآفرین، ۲۵ پروژه به طول ۹۷ کیلومتر در کلیبر و ۱۳ پروژه به طول ۷۴ کیلومتر در شهرستان هوراند فعال است که اگر به اتمام برسند، این شهرستان‌ها از لحاظ راه‌های آسفالت روستایی به میانگین استان خواهند رسید.