۲ منتخب تبریز برای مجلس دوازدهم مشخص شدند
۲ منتخب تبریز برای مجلس دوازدهم مشخص شدند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از کشیده شدن انتخابات حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به دور دوم خبرداد و گفت: بر اساس آرای شمارش شده تا کنون، روح الله متفکر آزاد و مسعود پزشکیان به عنوان نفرات اول و دوم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

تراب محمدی روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه شمارش آرا در این حوزه انتخابیه ادامه دارد، اظهار کرد: این حوزه انتخابیه دارای ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است و دور دوم انتخابات، تعیین کننده چهار نماینده دیگر این حوزه خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس تعداد آرای شمارش شده تاکنون، روح الله متفکر آزاد با کسب ۱۰۰ هزار و ۸۵۵ رای و مسعود پزشکیان با ۸۹ هزار و ۲۴۸ رای موفق شدند به مجلس راه یابند.

وی افزود: پس از افراد اعلام شده، علی جعفری آذر با ۶۱ هزار ۷۸۲ رای، جواد عبادی با ۵۵ هزار و ۷۸۰ رای، علیرضا منادی با ۵۲ هزار و ۹۳ رای، رضا صدیقی با ۵۰ هزار و ۶۱۰ رای، علی آجودان زاده با ۵۰ هزار و ۵۹ رای، محمد حسین فرهنگی با ۴۶ هزار و ۵۰۳ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با ۴۰ هزار و ۴۶۹ رای و علیرضا نوین با ۳۷ هزار و ۹۱۳ رای تاکنون حائز اکثریت آرای انتخابات مجلس از حوزه تبریز؛ اسکو و آذرشهر هستند.

محمدی به نتایج دیگر حوزه های انتخابی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابی اهر و هریس بیت الله عبداللهی با کسب ۳۱ هزار و ۶۷۶ رای ۷۶ هزار و ۷۱۶ رای ماخوذه به مجلس راه یافت و غلامرضا نوری قزلجه از حوزه انتخابی بستان آباد با ۱۷ هزار و ۱۸ رای از ۴۴ هزار و ۸۷۹ رای اخذ شده راهی مجلس شد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابی بناب نیز از مجموع ۶۲ هزار و ۷۵۰ رای ماخوذه، حجت الاسلام محمد باقری بنابی با ۲۳ هزار و ۳۴۳ رای به مجلس راه یافت، در حوزه انتخابی مرند و جلفا عزت الله حبیب زاده با ۴۰ هزار و ۲۳ رای از مجموع ۱۰۷ هزار و ۴۷۳ راهی بهارستان شد و در سراب نیز مجید نصیرپور با کسب ۱۳هزار و ۱۹۹ رای از مجموع ۵۸ هزار و ۸۱۹ رای به عنوان نماینده حوزه انتخاب شد.

محمدی بیان کرد: بهنام رضوانی نیز از حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند با ۲۲ هزار و ۲۴۶ رای از مجموع ۶۲ هزار و ۴۳۶ رای و سیدفرید موسوی از حوزه مراغه و عجب شیر با ۳۲ هزار و ۸۷۶ رای از مجموع ۱۱۷ هزار و ۵۸۲ رای به بهارستان راه یافتند.

وی افزود: در حوزه ملکان و لیلان نیز زهرا خدادادی از مجموع ۵۹ هزار و ۳۹۴ رای موفق به کسب ۱۳ هزار و ۶۱۳ رای راهی مجلس شد و در ورزقان نیز رضا علیزاده با ۲۴ هزار و ۲۹۲ رای از مجموع ۴۳ هزار و ۷۳۸ رای و در حوزه انتخابی هشترود و چاراویماق فرامرز شهسواری با ۱۳ هزار و ۵۵۰ رای از مجموع ۴۸ هزار و ۲۵۵ رای به مجلس راه یافتند.

وی اعلام کرد: در شهرستان میانه نیز مریم عبدالهی با ۲۰ هزار و ۶۱۱ رای از مجموع ۶۳ هزار و ۲۴۲ رای در دور اول راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی با ۱۱ هزار و ۴۵۷ و سید مرتضی حسینی با ۱۱ هزار و ۶۳ رای از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

محمدی گفت: در حوزه انتخابی شهرستان شبستر نیز محمود طاهری و حسین غیاثی به ترتیب با کسب هفت هزار و ۸۲۶ رای و ۶ هزار و ۹۹۱ رای از مجموع ۵۰ هزار و ۷۳۵ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازده اسفند ماه برگزار شد.

آذربایجان شرقی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان، سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند ماه امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند.

آذربایجان شرقی دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که ۶ نفر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در ۱۳ حوزه انتخابه استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار ۴۹۳ شعبه اخذ رای، ثابت و ۷۳۹ شعبه نیز به صورت سیار است.

از این تعداد یک هزار و ۶۶۷ شعبه اخذ رأی شهری و یک هزار و ۵۶۵ شعبه اخذ رأی روستایی است.

یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های دینی در تبریز در نظر گرفته شده است.