۲۸۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی جابجا شدند
۲۸۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی جابجا شدند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت اجرای طرح نوروزی امسال، ۲۸۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان جابجا شدند.

«اورجعلی علیزاده» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در ۲۱ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، این تعداد مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجا شدند.

وی همچنین با اعلام اینکه در این ایام ۳۰ هزار و ۶۲۸ مسافر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۳ میلیون تردد در جاده های آذربایجان شرقی تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این تعداد تردد از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در مسیرهای استان ثبت شده است.

علیزاده، با اشاره به اینکه آمار تردد طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است، ادامه داد: بر اساس این آمار استان آذربایجان شرقی در این ایام نهمین استان پرتردد کشور بود.

سفرهای ورودی استان چهار درصد افزایش یافت

وی یادآور شد: آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه بود که چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و آمار تردد خروجی استان نیز یک میلیون و ۳۷۲ هزار دستگاه خودرو بود که پنج درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پرترددترین جاده های استان در این ایام مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان – تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی- آذرشهر بود.

علیزاده گفت: نوروز امسال بیشترین ورودی ها به استان از مسیرهای میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، نیر- سراب، جزیره اسلامی- تبریز، مشگین شهر- اهر و ایواوغلی- مرند بود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.