۲۵ میلیون نهال در آذربایجان شرقی طی سال آینده تولید می شود
۲۵ میلیون نهال در آذربایجان شرقی طی سال آینده تولید می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی از تولید ۲۵ میلیون نهال در آذربایجان شرقی طی سال آینده خبرداد.

عابدین خرّم با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: الحمدلله فرهنگ درختکاری و فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان رشد روزافزونی پیدا کرده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان سرمایه نسل‌ها است و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده در راستای همین اصل مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: درختکاری یک سنت حسنه است و طرح بزرگ مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با دستور رئیس جمهوری برنامه‌ریزی شده و تلاش‌ها برای تحقق این امر مهم قابل تقدیر است.

خرّم به اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در تولید نهال اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان برای سال آینده تولید ۲۵ میلیون نهال را برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ توسط اقشار مختلف مردم اجرا می‌شود و همه اقشار در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند. ما ضمن اینکه این نهال‌ها را می‌کاریم، باید در نگهداشت و حفظ آن‌ها هم تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در سطح استان این حرکت به یک فرهنگ تبدیل شده است و امیدوارم با تحقق این امر مهم شاهد احیای منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز در استان باشیم.

خرّم در پایان از اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها دعوت کرد با فرهنگ‌سازی به این حرکت بزرگ کمک کنند تا حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین سه اصله نهال میوه در محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان غرس کرد.