۲۰ مدرسه بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارد
۲۰ مدرسه بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجانشرقی گفت: ۲۰ مدرسه شهرستان بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این مدارس ظرف چهار سال آینده نوسازی شده و تحویل آموزش و پرورش می شود.

فرهاد فرهودی روز دوشنبه در جمع مجمع خیران مدرسه ساز این شهرستان اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۱۴ کلاس درس در قالب ۱۵ پروژه در این شهرستان در دست اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها و همچنین اتمام مدارس فرسوده، فضاهای آموزشی بناب دگرگون می شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای آموزشی، افزود: این امر با هماهنگی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، فرمانداری و خیران امکان پذیر است.

فرهودی به افتتاح ۶ مدرسه شامل ۳۶ کلاس درس در شهرستان بناب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز چند پروژه تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و ۱۹ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی به مدارس بناب تحویل شد که در نوع خود بی سابقه بود و امیدوارم خیران در این زمینه نیز ورود کنند.

حجت السلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیران مدرسه ساز و تلاش مسئولان و اعضای مجمع خیران شهرستان، بر تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.

۲۰ درصد از مدارس استان فاقد استحکام و در ردیف مدارس فرسوده هستند و برای بازسازی و نوسازی این مدارس، ۲۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.