۱۹۲ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی انصراف دادند
۱۹۲ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی انصراف دادند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ۷۰۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۹۲ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

حسن حقیقیان روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: برخی از این افراد به نفع برخی دیگر از نامزدها کناره گیری کردند و برخی هم میدان را برای نامزدهای اصلح تر باز گذاشتند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش ها اکنون ۵۱۲ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ۱۹ کرسی این مجلس در آذربایجان شرقی باهم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح امروز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به پایان رسیده بر این اساس هر گونه تبلیغ از طرف نامزدها و طرفداران آنان خلاف قانون است.

حقیقیان از فضای حاکم بر تبلیغات و روند حاکم جاری در انتخابات یازده اسفند ابراز رضایت کرد و گفت: تاکنون امنیت و اخلاق بر روند پیش از آغاز انتخابات حاکم بوده و امیدواریم با همین روند انتخابات برگزار و با اعلام نتایج به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند جاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری دارد.