۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در خداآفرین تولید می‌شود
۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در خداآفرین تولید می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- فرماندار خداآفرین با اشاره به اینکه امسال مقدار ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم آبی و چهار هزار و ۹۰۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود ۱۶هزار و ۵۰۰ تن گندم از این اراضی برداشت شود.

علی اکبر نکونام روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم اظهار کرد : گندم به عنوان یک محصول استراتژیک نیازمند صیانت و دقت در تولید و خرید است و خداآفرین با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی یکی از مراکز تولید گندم است که در صورت ترویج کشت این محصول می تواند بخشی از نیاز استان را نیز تامین کند .

فرماندار خداآفرین با انتقاد از خروج سالانه بیش از ۲۵۰۰ تن گندم تولیدی این شهرستان به خارج از استان و تبعات منفی ناشی آن برای خداآفرین، ابراز امیدواری کرد با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی و توافقی انگیزه مضاعف در کشاورزان برای تولید گندم ایجاد شود .

نکونام با بیان اینکه هدف از خرید تضمینی جلوگیری از توزیع خارج از شبکه است، گفت: مراکز تضمینی خرید گندم در طوعلی، کدخدالو و سیلوی مولان فعال است و با انجام مذاکرات لازم مرکز خرید توافقی در بخش گرمادوز نیز فعال خواهد شد .

قیمت خرید تضمینی گندم امسال مبلغ ۱۱۵ هزار ریال اعلام شده است .