۱۴۱۴ میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در ارس افتتاح و کلنگ زنی شد
۱۴۱۴ میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

تبریز- بامدادفردا- ۸ طرح سرمایه گذاری با اعتبار ۱۴۱۴ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افتتاح و گلنگ زنی شد.

امروز با حضور مرتضی بانک ۳ طرح در بخش صنایع، ۳ طرح در بخش کشاورزی و ٢ طرح در بخش گردشگری این منطقه آزاد تجاری صنعتی افتتاح و همچنین عملیات اجرایی یک طرح صنعتی آغاز شد.

واحد تولید اینورتر ، کشتارگاه تمام صنعتی و گلخانه ۳۵۰ هزار تنی به روش هیدروپونیک از جمله طرح هایی است که امروز در این منطقه افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس روز یکشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای ۴ طرح اجرا شده در بخش صنایع این منطقه را یکهزار و ۹۱ میلیارد ریال، سه طرح بخش کشاورزی را  ۲۵۳ میلیارد ریال و ۲ طرح بخش گردشگری را  ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

محسن نریمان با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای ۲۲۱ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهار کرد: اشتغالزایی طرحی های اجرا شده در بخش صنایع ۸۹ نفر، در بخش کشاورزی ۱۲۴ نفر و در بخش گردشگری ۸ نفر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد:  در ۶ ماه نخست امسال، ۹۹ طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی با ۲ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدماتی و تجاری در کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس به تصویب رسیده است.

وی یادآوری کرد: با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و تحریم های موجود، صادرات از ارس در نیمه نخست امسال ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذاران جدید و حمایت از شرکت های واردکننده برای تغییر فعالیت در بخش تولید و صادرات، گام های موثری در تحقق اهداف رونق تولید برداریم.

منطقه آزاد ارس با وسعت ۵۱ هزار هکتار در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت های صنعتی دارای استعدادهای مناسبی در زمینه کشاورزی و گردشگری است.