۱۰ هزار خدمت در سال ۱۴۰۰ در اورژانس اجتماعی ارایه شده است
۱۰ هزار خدمت در سال ۱۴۰۰ در اورژانس اجتماعی ارایه شده است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال 1400، ۱۰ هزار خدمت در اورژانس اجتماعی آذربایجان شرقی ارایه شده است، افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، سه هزار و 222 تماس داشتیم .

فرگل صحاف روز شنبه به مناسبت هفته دولت در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی اظهار کرد: در اورژانس اجتماعی تبریز ۴۱ نفر به صورت شبانه روزی در سه بخش مداخله در بحران، تلاش (بازپروری) و سلامت در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش جامعه بزرگ بهزیستی هستند که ما با خانواده هایشان هم در ارتباط بوده و خدمات ارایه می دهیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بیان کرد: پیشگیری از معلولیتها، پیشگیری در امور اعتیاد، پیشگیری از بحران های خانوادگی با انجام مداخلات مشاوره و راهنمائی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی چهار مورد از فعالیت های حوزه های تخصصی  معاونت پیشگیری بهزیستی می باشد.

صحاف با بیان اینکه در راستای  پیشگیری از نابینایی در اثر تنبلی چشم غربالگری بینایی کودک سه تا شش ساله انجام می شود، افزود:  همپنین نوزادان غربالگری شنوایی شده و اگر نیازمند کاشت حلزون تشخیص داده شوند کاشت صورت می گیرد و همچنین برنامه پیشگیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی معلولیتی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۶ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در استان وجود دارد، افزود: درمان و کاهش اعتیاد و عدم برگشت به اعتیاد در برنامه کار بهزیستی قرار دارد.

صحاف با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ به ساخت و افتتاح بیش از ۷۵۰ واحد مسکن مددجویان کمک کرده ایم افزود: همان مقدار هم در ودیعه مسکن به مددجویان کمک کرده ایم.

وی توانمند سازی مددجویان  را از اهداف اصلی  بهزیستی عنوان کرد و افزود : ۱۷۹ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان اختصاص داده شده است.

صحاف با بیان اینکه سامانه تصمیم، مراکز مشاوره تحت نظارت با تاییدیه دادگستری در ۱۷ شهرستان فعالیت می کنند، اظهار کرد: در بحث تحکیم بنیان خانواده و سلامت اجتماعی و آرامش روانی خانواده در مرکز مشاوره علامه امینی، مشاوران ما از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده ارایه خدمات هستند.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که در بحث توانمندسازی و تشکیل گروه های همیاری، تسهیلات و وام های اشتغال خانگی و همچنین در راستای کمک هزینه ودیعه مسکن و کمک های بلاعوض و لوازم ضروری منزل مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۴ مرکز تخصصی هیئت امنایی برای ایتام و کودکان داریم، افزود: ۳۲۰ فرزند دراین مراکز نگه داری می شوند و یک هزار و ۶۷۰ فرزند در کنار بستگان که دادگاه حضانت فرزندان را به آنها سپرده از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می باشند.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا محمد اسداللهی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز همراه مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی  از مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره علامه امینی،  بازدید کرد.