۱۰ هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه‌های کانون در آذربایجان‌شرقی اضافه می‌شود
۱۰ هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه‌های کانون در آذربایجان‌شرقی اضافه می‌شود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ارسال ۱۰ هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه‌های این کانون در استان آغاز شد.

علی بینش، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، افزود: این کتاب ها در قالب ۹۱ عنوان به مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان ارسال می شود و در دسترس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان وجود دارد که با ارسال کتاب های جدید این تعداد به ۳۱۰ هزار جلد می رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: امروز به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور عبدالمجید نجفی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان نشست ویژه‌ای با حضور نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی در تبریز برگزار می شود.

بینش با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در قالب کارگاه‌های شعر و داستان در مراکز کانون سراسر استان، ادامه داد: معرفی شخصیت مرحوم مهدی آذر یزدی در قالب قصه‌گویی و معرفی آثار وی از دیگر برنامه‌های این روز است.

مهدی آذر یزدی نویسنده‌ ایرانی است که سال‌ها در زمینه‌ ادبیات کودک و نوجوان فعالیت کرده و به پاس فعالیت‌های بی‌شمارش در این حوزه، از جمله خلق کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، لقب «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را از آن خود کرده است.

۱۸ تیر ماه سالگرد درگذشت این نویسنده سرشناس کشورمان به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام گذاری شده است. وی در چنین روزی در سال ۱۳۸۸ درگذشت.