یکهزار و ۶۴۷ متقاضی پیش ثبت نام مجلس در آذربایجان شرقی
یکهزار و ۶۴۷ متقاضی پیش ثبت نام مجلس در آذربایجان شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: تا پایان ششمین روز پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکهزار و ۷۴۷ نفر متقاضی نمایندگی مجلس در استان شده اند که از تمام سلایق و گروه ها شرکت دارند.

تراب محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۱۷۵ نفر زن هستند.

وی از تمام گروه ها، سلایق، نخبگان و تمام افرادی که احساس تکلیف می کنند و توانایی مناسبی در جهت خدمت به مردم دارند دعوت کرد تا در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

وی همچنین استقبال خوبی از طرف گروه های مختلف سیاسی برای شرکت در انتخابات مجلس شده، اضافه کرد: در شهرستان تبریز نیز تا پایان ششمین روز ۷۹۴ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۶۹۱ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن هستند و کمترین آمار پیش ثبت نامی در استان مربوط به شهرستان بناب با ۳۱ نفر است.

وی با اشاره به اطلاعات و آمار پیش ثبت نام سایر شهرستان های آذربایجان شرقی به ترتیب اولویت ادامه داد: ۱۱۲ نفر متقاضی از شهرستان مرند که ۱۰۰ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم، ۹۸ نفر کلیبر از این تعداد ۹۱ نفر آقا و هفت نفر خانم، ۹۵ نفر اهر از این تعداد ۹۱ نفر آقا و چهار نفر خانم، ۸۸ نفر متقاضی از مراغه و عجب شیر از این تعداد ۷۷ نفر آقا و ۶ نفر خانم، ۶۸ نفر از ورزقان از این تعداد ۶۵ نفر آقا و سه نفر خانم، ۶۱ نفر از شبستر از این تعداد ۵۱ نفر آقا و ۱۰ نفر خانم، ۵۴ متقاضی از سراب ۵۱ نفر آقا و ۱۰ نفر خانم، ۸۸ نفر متقاضی از میانه از این تعداد ۷۹ نفر آقا و ۹ نفر خانم، ۴۰ متقاضی از بستان آباد ۳۸ نفر اقا ۲ نفر خانم، ۳۵ متقاضی از ملکان ۳۳ نفر آقا و ۲ نفر خانم، ۳۱ نفر متقاضی از بناب ۲۸ نفر آقا و سه نفر خانم ثبت نام کردند.

محمدی ادامه داد: از این تعداد ۲۶۰ نفر دارای مدرک دکترا یکهزار و ۱۶۶ نفر کارشناسی ارشد ۱۵۸ نفر لیسانس ۴۰ نفر علوم حوزوی و ۲۳ کاردانی هستند و به ازای کرسی‌های ۱۹ گانه نمایندگی مجلس آذربایجان شرقی ۸۶ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند.

محمدی با بیان اینکه آمار متقاضیان پیش ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در ۶ روز گذشته نسبت به مدت مشابه دوره یازدهم بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است گفت: بر اساس آمار در دوره یازدهم(گذشته) در این مدت ۷۹۶ نفر ثبت نام کرده بودند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: بیشترین مقطع سنی متقاضیان پیش ثبت نامی بین ۳۵ تا ۴۰ سال با تعداد ۳۴۹ نفر و ۴۰ تا ۴۵ سال نیز ۳۲۶ نفر ثبت نام شده است.

وی تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت نام هم امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه است و این فرصت تمدید نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و براساس قانون انتخابات مجلس کلیه نامزدها باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.