گلف جزء ورزش های با نشاط و بصورت خانوادگی نیز می توان اجرا کرد
گلف جزء ورزش های با نشاط و بصورت خانوادگی نیز می توان اجرا کرد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس هیات گلف آذربایجان شرقی:گلف جزء ورزش هایی است که همگام با رقابت یک فضای با نشاط نیز ایجاد می‌کند که به صورت خانوادگی نیز می‌توان این ورزش را اجرا کرد و لذا در این راستا در ابتدا ایجاد ساختار ورزشی از نیاز های اصلی این ورزش است که باید حتما فراهم شود‌.

«امیر کوین» عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه ورزش گلف آنگونه که باید شناخته نشده است، از روزی که این مسئولیت را برعهده گرفتم تلاش کردم در سه حوزه هیات گلف را معرفی کنیم. شکی در مفرح و خانوادگی بودن ورزش گلف نیست، اما خانوادگی بودن ورزش گلف نیاز به زیرساخت‌ها دارد.

وی توضیح داد: اولین قدم برای معرفی ورزش گلف این بود که ورزشکاران و مربیان این رشته را کنار هم بیاوریم و در تمام مسابقات کشوری حضور یابیم. تاکنون در نزدیک به ۱۰ مسابقه کشوری متناسب با شان ورزشکاران‌مان شرکت کرده‌ایم که خوشبختانه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ توانستیم مقام نخست مسابقات هندیکپ را کسب کنیم.

رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی گفت: گلف چهار انجمن دارد که به موازات هم به این انجمن‌ها بها دادیم و برای اولین بار در گلف با همکاری شهرداری تبریز زمین‌های مینی گلف را مرمت کردیم تا در راستای ایجاد نشاط بین خانواده‌ها وظایف خود را انجام دهیم.

کوین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی هیات گلف یادآور شد: از سومین تا سیزدهمین روز عید نوروز با دعوت شهرداری تبریز در باغشمال تبریز غرفه گلف با حضور ورزشکاران را برپا کردیم.

وی همچنین به پتانسیل بالای این رشته ورزشی در استان اشاره و مطرح کرد: وقتی ورزشکار ۱۵ساله ما قهرمان شده و به تیم ملی دعوت می‌شود نشان می‌دهد که این ورزش استعدادهای خوبی دارد و هیئت گلف هم برای پرورش این استعدادها تلاش می‌کند. از هشت شهریور هم استعدادیابی در بخش بانوان و آقایان برگزار خواهیم کرد.

کوین بیان کرد: ورزشی یادگار امام (ره) ۱۹۰ هکتار مساحت دارد و با توجه با اینکه میدان استاندارد گلف به حداقل ۶۰ هکتار نیاز دارد از این رو این مکان بهترین جا برای ایجاد این میدان است.

وی افزود: یک میدان گلف ۱۸ حفره دارد که موافقت و قول ۹ حفره را از مدیریت ورزش و جوانان استان گرفته ایم.

کوین گفت: با توجه به مشکل کم آبی، این میدان به صورت خاکی خواهد بود که نمونه های بسیاری در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه چهار انجمن گلف، مینی گلف، بهکاپ و وودبال در هیات فعال است، گفت: به دنبال معرفی بهتر این رشته و همگانی کردن آن با همکاری شهرداری و دیگر نهادها هستیم.

کوین ادامه داد: همچنین با اعزام ورزشکاران استان به مسابقات کشوری، انگیزه برای فعالیت حرفه ای در این رشته را بالا رفته و تعداد ورزشکاران سازمان یافته از ۳۸ نفر به ۳۲۱ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: زمانی که هیات را تحویل گرفتم گلف در استان فراموش شده بود اما امروز۲ ملی پوش مرد و یک ملی‌پوش خانم در استان داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در خصوص توسعه و گسترش ورزش گلف شده بتوانیم گام های موثری در این راستا برداشته و شاهد رویداد های عالی در این حوزه باشیم.