گردنه‌های آذربایجان‌شرقی کولاک است
گردنه‌های آذربایجان‌شرقی کولاک است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود آغاز بارش برف از روز گذشته، راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز بوده، ولی در گردنه ها کولاک در جریان است.

غلامرضا رسول زاده، روز شنبه در گفت و گویی افزود: با توجه به وجود کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه ها، دید رانندگان کاهش یافته است، بنابراین رانندگان برای تردد در این مناطق باید با سرعت مطمئن رانندگی و احتیاط کنند.

وی با اشاره به پیش بینی بارش برف در هفته جاری در سطح استان، اظهار داشت: رانندگان برای تردد در راه‌های آذربایجان شرقی به ویژه در مناطق کوهستانی، خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش راهداران تا ظهر روز گذشته تمامی راه های روستایی استان باز شده بود، اما با شروع بارش برف از بعد از ظهر جمعه، حدود ۲۰ راه روستایی در شهرستان های اهر، مرند، هشترود، چاراویماق و بستان آباد بسته شده است.

رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون گروه های راهداری با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم در راه های اصلی، شریانی و فرعی استان مستقر شده و در حال برف روبی و نمک پاشی راه ها هستند و تلاش راهداران برای بازگشایی راه های روستایی ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.