کشت قراردادی گندم و کلزا در آذربایجان‌ شرقی در دستور کار قرار گرفته است
کشت قراردادی گندم و کلزا در آذربایجان‌ شرقی در دستور کار قرار گرفته است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز توسعه کشت ‌های قراردادی در استان از طریق شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان قرار گرفته است.

اکبر فتحی در نشست هماهنگی و مقدماتی کشت قراردادی گندم و کلزا با بیان اینکه با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی اتحادیه‌های استانی تعاون روستایی باید توسعه کشت ‌های قراردادی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره‌وری اقتصادی به‌ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی امیدواریم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در کلیه شهرستان‌ها با قدرت و شتاب خوبی عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های جامع وزیر محترم جهادکشاورزی، عزت و اقتدار کشاورزان در گرو اجرای کامل کشاورزی قراردادی است.

علی اکبر نژادرضا مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه کشت قراردادی در افزایش ضریب دانش روز و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان و همچنین حل مشکل نقدینگی برای تامین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و بیمه محصول موثر خواهد بود، گفت: در این نوع قرارداد هزینه‌های مرتبط توسط تامین کنندگان نهاده مرتفع و در برداشت محصول تهاتر خواهد شد و همچنین کارشناس معرفی شده راهنمایی‌های لازم را در رابطه با افزایش راندمان تولید به عهده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، در حال حاضر کشت قراردادی گندم و کلزا در استان‌های خراسان رضوی، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، کرمان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل انجام می‌شود.