کارشناس دروازه‌بانی: جذب پورحمیدی برای تراکتور اشتباه بود
کارشناس دروازه‌بانی: جذب پورحمیدی برای تراکتور اشتباه بود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-کارشناس، مربی دروازه بانان و بازیکن اسبق تراکتور گفت: جذب «حسین پورحمیدی» برای حراست از دروازه تیم پرهوادار تراکتور اشتباه بزرگی بود که امروز تاوان آن را می دهیم.

جعفر شادافروز روز شنبه در گفت وگویی، افزود: با توجه به اینکه پورحمیدی در تیم های سطح متوسط به پایین دروازه بانی کرده بود، به یکباره حضورش در تیمی بزرگ مثل تراکتور که با انواع و اقسام حاشیه ها مواجه است، طبیعی بود که با آثار منفی همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه تیم های بزرگ گلرهای بزرگ نیار دارند تا در مواقع حساس و بزنگاه های مهم به داد تیم برسند، یادآور شد: متاسفانه این امر در هنگام بستن تیم در تراکتور مورد غفلت قرار گرفت و عملکرد پورحمیدی نشان داد که سران باشگاه در به خدمت گرفتن او دچار اشتباه فاحش شده اند.

شادافروز با اشاره به سریالی بودن اشتباهات پورحمیدی در تیم تراکتور که از ابتدای فصل آغاز شد و تاکنون همچنیان ادامه دارد، مهمترین ضعف او را چنین توضیح داد: این گلر در تعیین مسیر توپ ها بسیار پراشتباه ظاهر می شود و اینکه این نقطه ضعف هنوز رفع نشده است، به نوع تمرینات و نحوه عملکرد مربی تخصصی او بر می گردد.

وی ادامه داد: پورحمیدی در دفع و گرفتن توپ های ارسالی از جناحین به شدت ضعف دارد و هنگام فرود توپ در محاسبه زمان دچار تزلزل می شود و نمی داند که توپ را مشت کند، دفع کند و یا بگیرد که این امر در طول هفته های متمادی ضربات جبران ناپذیر به تیم وارد کرده است.

شادافروز یکی دیگر از نقاط ضعف دروازه بان تراکتور را مربوط به کنترل نکردن توپ های پشت دفاع دانست و گفت: در فوتبال امروز دروازه بانان به عنوان لیبرو به طور کامل در اختیار مجموعه تیم هستند، اما در تراکتور که تیم در تمام بازی ها به دنبال پیروزی است، گلر در جمع کردن تیم های پشت دفاع تسلط کامل ندارد.

وی با طرح این پرسش که چرا این نقاط ضعف پس از ۲۳ هفته برطرف نشده است؟، اظهار کرد: در یک تیم حرفه ای که برای قهرمانی می جنگد نقاط ضعف یاد شده را می توان ظرف حداکثر ۲ ماه با انجام تمرینات مختلف روحی و جسمی رفع کرد.

دروازه بان اسبق تیم های تراکتور و منتخب آذربایجان شرقی در دهه ۱۳۶۰ با بیان اینکه پورحمیدی برای تراکتور کوچک است، خواستار اقدام باشگاه برای استخدام دروازه بان خارجی برای فصل آینده شد و ادامه داد: در حال حاضر ۲ تا سه گلر تاپ در لیگ ایران وجود دارد که باشگاه های مربوطه آنها را به هیچ عنوان از دست نمی دهند.

شادافروز با اشاره به مشکل تیم تراکتور در پست دروازه بانی در سال های اخیر، یادآور شد: در فوتبال امروز گلرها در ۵۰ درصد نتایج تیم ها تاثیرگذارند و این امر نشان دهنده جایگاه و اهمیت این پُست است که باید در تیم های بزرگ مثل تراکتور به بهترین شکل ممکن پوشش داده شود.

وی تغییرات به وجود آمده در پُست دروازه بانی تراکتور در فصل جاری را نامناسب دانست و با بیان اینکه اخباری به مراتب از پورحمیدی بهتر است، اظهار کرد: در تیم هایی که برای قهرمانی بسته می شود باید شایسته سالاری در جذب بازیکن حاکم شود نه روابط سالاری.

تیم تراکتور تبریز در هفته ۲۳ لیگ برتر، روز گذشته در ورزشگاه یادگار امام متحمل باخت سنگین ۴ بر ۱ مقابل ذوب آهن شد که این نتیجه باعث اعتراض هواداران و شعارهایی علیه دروازه بان و سرمربی تیم شد.