کارخانجات صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی و تولیدکنندگان خرمای کرمان همکاری می‌کنند
کارخانجات صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی و تولیدکنندگان خرمای کرمان همکاری می‌کنند

تبریز- بامداد فردا- مدیر تعاون روستائی آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت تعاون روستایی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اتحادیه های تحت پوشش دو استان، کارخانجات صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی را با تولیدکنندگان خرمای کرمان پیوند می‌دهند.

 

، مدیر تعاون       به گزارش سه شنبه بامداد فردا ، روستایی استان کرمان در سفر سه روزه به تبریز از کارخانجات صنایع تبدیلی خرما در شهرستان‌های تبریز، شبستر و مرند، بازدید و با مدیران عامل سه شرکتفعال در حوزه  صنایع غذایی در تبریز، مرند و شبستر، راهکارهای تعامل سه جانبه به منظور تامین مستقیم خرمای مورد نیاز این کارخانجات و بازاریابی و بسترسازی برای توسعه صادرات فرآورده های خرما را بررسی و با یکدیگر تبادل نظر کردند.

کاهش هزینه های تولید از طریق تامین مستقیم خرمای مورد نیاز صنایع توسط شبکه تعاونی‌های روستایی دو استان آذربایجان شرقی و کرمان، استفاده از زیرساخت های تعاونی روستایی در استان مبدا به منظور انجام بخشی از فرآیند درجه بندی محصول و نیز بهره مندی از تجارب صاحبان صنایع و صادرکنندگان آذربایجان شرقی با ایفای نقش تسهیل گری تعاون روستایی در جهت ارائه خدمات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی از اهداف این سفر بود و نتایج مطلوبی حاصل شد.

محمد حسینی، مدیر تعاون روستایی استان کرمان در این بازدید، ضمن اعلام آمادگی شبکه تحت پوشش جهت تامین محصول و مشارکت در تحقق زنجیره تولید و مصرف خرما و فرآورده های آن، به قابلیت های تعاونی روستایی در این زمینه تاکید نمود.

به گزارش ایرنا،آذربایجان شرقی با دارا بودن صدها واحد تولید شیرینی، شکلات، صنایع غذایی و تبدیلی به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده و بیش از ۴۵ درصد محصولات شیرینی و شکلات و صنایع غذایی کشور را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند.
هم اکنون ۸۵۰ واحد بزرگ و کوچک صنایع غذایی، شیرینی و شکلات و آشامیدنی در آذربایجان شرقی فعال بوده و بیش از ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور شامل ۶۰۰ نوع محصول متنوع در این استان تولید می‌شود؛ در این میان ۵۲ درصد شکلات، ۴۰ درصد بیسکویت، ۴۳ درصد ویفر، ۴۶ درصد تافی و ۳۸ درصد آب نبات کشور محصول تولیدی آذربایجان شرقی است.

  • منبع خبر : ایرنا