پیش بینی افزایش ۲ برابری بودجه شهرداری تبریز در سال آینده
پیش بینی افزایش ۲ برابری بودجه شهرداری تبریز در سال آینده

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: بودجه سال آینده شهرداری با افزایش ۲ برابری به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

یعقوب هوشیار روز سه شنبه در نشست شورای شهر تبریز افزود: اعتبارات عمرانی سال آینده شهرداری نیز با رشد ۹۵ درصدی به ۱۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری مرکز نیز برای سال آینده ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: بودجه شهرداری های مناطق نیز با رشد ۶۰ درصدی به ۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ تمام حوزه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در بودجه بندی سال آینده تلاش شده تا وزن بودجه معطوف به مناطق کم برخوردار باشد و توازن را طوری حفظ کرد تا این مناطق در حوزه کسب و کار و اشتغال رونق بگیرند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش‌ افزوده در ۹ ماهه امسال ۷۸۰ میلیارد تومان بود، یادآور شد: برای سال بعد یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این محل دریافت می‌ شود.

هوشیار تحقق صد درصدی بودجه ۱۲ ماه سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: این امر با حمایت شورا، تلاش همکاران و دعای خیر مردم اتفاق خواهد افتاد و نگرانی از این بابت نداریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تحقق درآمد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در سال آینده، از وجود حکم قضایی برای اخذ این مبلغ خبر داد.

هوشیار با بیان اینکه سال آینده برای نخستین بار حساب ذخیره شهرداری وارد چرخه درآمد خواهد شد، از تحقق ۱۸ درصدی درآمد پایدار در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که شهرداری تبریز تلاش می کند این میزان را تا پایان سال به ۲۰ درصد افزایش دهد.

وی برنامه ریزی شهرداری تبریز در حوزه درآمد پایدار برای سال ۱۴۰۳ را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: در کنار این موضوع تلاش داریم هزینه‌های جاری را به زیر ۲۰ درصد برسانیم تا به بهره‌وری کامل در این حوزه دست یابیم.